fredag 18 november 2011

Hemma hos Martina av Martina Haag

Titel: Hemma hos Martina
Författare: Martina Haag
Förlag: Piratförlaget
Antal sidor:  184 sidor
Språk: Svenska
Serie: Fristående bok men på sätt och vis är det väl föregångaren till Martina-Koden, då jag tror att detta är hennes första bok.

(utläst 25 oktober 2011)


Beskrivning från Adlibris:

Hemma hos Martina andas hela tillvaron glamour.

I Mariah Carey-garderoben som tar upp en hel vägg ligger sidenunderkläderna sorterade i egna fack och klänningarna hänger i färgordning.

Hemma hos Martina är det aldrig någon som bråkar. Alla räkningar är betalda i tid och i trädgården ligger stenarna i storleksordning. Barnen har håret vattenkammat helt rakt och katterna öppnar sina kattmatsburkar själva utan att mjaua ett endaste dugg. Martina ljuger aldrig, är aldrig avundsjuk och känner sig aldrig som en tant.

När hon är gravid är hon mild och vis, går nästan inte upp någonting och påminner inte ett dugg om Rolf Lassgård i underbyxor.

Precis så är det. Absolut inte.



Kommentarer:

Började läsa den här i somras när jag köpte den begangnat kort tid efter att jag hade läst Martina-Koden som jag gillade så mycket. Men då de är väldigt lika varandra så kändes det bara tjatigt att jag slutade. Vilket var bra gjort, för nu när jag läste om den gick det jättebra och jag var lika förtjust som första boken jag läste.

Så som Martina-koden är den lättläst och roligt, ett härligt nöje utan att man behöver använda någon större hjärnkapacitet, utan man läser bara och njuter. Vilket verkligen behövs ibland (är oftast det jag är ute efter när jag läser, en bok där man kommer bort från vardagen och bara försvinner in i boken).

Så efter detta kommer jag helt klart köpta mera Haag böcker. =)

Inget mästerverk eller något språkligt underverk men en bok som jag skrattar högt åt och som gör mig på bra humör och det är det verkligen inte alla böcker som kan det! Så jag tipsar alla som är lite nere eller bara vill ha något roligt att läsa eller som har tappat läsflytet att läsa antingen Hemma hos Martina eller Martina-koden då de är korta, skojiga och lättlästa!


Recensioner från andra bloggar: 
The Book Pond, Dagens bok, Bokhunger, Beas bokhylla.

Andra omslag/utgåvor:
Det tråkiga med att recensera svenskskrivna böcker är att de sällan har olika framsidor/omslag. De finns bara i olika format så som denna som finns på CD eller som E-bok , mp3 etc..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...