måndag 7 november 2011

I Min Brevlåda (1)

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. En gång i veckan tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i brevlådan (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar etc). Eller varannan de veckor jag inte köpt/beställt/fått något :P.

Jag kan dock inte hålla mig så fuskar och kör ett inlägg redan idag (inte för en hel vecka) för när jag kom hem idag fick jag hela 3 mysiga överraskningar i brevlådan. Var en deppig, kall, mörk och tråkig dag så gissa att jag blev glad när jag möttes av detta färgglada paket från min kära mamma:

Så himla sött omslagspapper ^^

Innehållet
Inget med böcker att göra men kunde inte låta bli att visa, söta mamma skickade mig ett uppmuntrande myspaket innehållandes söta rosa sockar, rosa nagellack, te och kakor ^^ Hur fint som helst!

Och inte nog med det, utan jag hade även fått min efterlängtade bokpaket från Berghs förlag ^^. Tog så lång tid innan det kom att jag trodde att jag inte skulle få dem, men nu är de äntligen här. Fick även en extra bok jag inte hade bett om, fortsättningen på Fågelryttaren "Jakten på Ondskan" =) Toppen!


 Böckerna var alltså:

"Momo eller kampen om tiden" av Michael Ende
"Fågelryttaren" av Adam Blade ( del 1 i "Legenden om Avantien")
 "Jakten på ondskan" av Adam Blade ( del 2 i "Legenden om Avantien")

Superkul, tänkte senare när jag läst dem och några fler "barnböcker" göra ett inlägg om det och tänkte där undersöka lite böcker jag läst som är för barn men som kanske kan passa för äldre läsare, så som jag frågade efter i det här inlägget!

Sist men inte minst fick jag ett vykort från min söta pojkvän från när han var i Gula bergen. Vilket gör mig mycket nöjd med min första "I min brevlåda"-utvärdering.


Åh vad jag behövde detta! Gjorde mig på så himla bra humör ^__^  Hoppas ni också haft/fått en bra dag!


5 kommentarer :

  1. Älskar att få brev och paket!! Vad kul och vilken tur du har!

    SvaraRadera
  2. Momo eller kampen om tiden är en av de första böcker jag förälskade mig i. Så otroligt fin och bäst! Du kommer älska den :D

    SvaraRadera
  3. Rolig idé :) Älskar In My Mailbox-inläggen när de dyker upp varje vecka!

    SvaraRadera
  4. Nelly: eller hur! =)

    Nea: Jag hoppas det med, men börjar få grymt hög förväntningar nu så är lite rädd :P

    Malin: Ja visst är de mysiga ^^

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fint paket, din mamma är så gullig! Var och hur ska ni fira jul? trodde att du skulle åka till Kina men nu blir det ju jättekul om du är hemma! =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...