fredag 11 november 2011

I Min Brevlåda (2)

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. En gång i veckan tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i brevlådan (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar etc). Eller varannan de veckor jag inte köpt/beställt/fått något :P.


Dags för inlägg nr två ^^. Fick ju massa trevligheter i måndag och det har fortsatt med två paket till. Denna veckans skörd blev alltså sammanlagt 6 st böcker och jag är mer än nöjd =).

-------
I onsdags fick jag ett paket från Ordbilder, ett förlag jag nyligen fått upp ögonen för. Seriealbumet Ojingogo som jag pratat så gott är nämligen tryckt på svenska genom dem. Kikade därför in på deras hemsida för att kolla vad de mer gav ut och hittade massor jag ville läsa. Hittade bland annat dessa:



- Den glädjelösa ön  av Enrique Fernandez
- Aomanjuskogen 1 av Hisae Iwaoka

Den glädjelösa ön läste jag ut samma kväll som jag fick den, skulle egentligen bara kika lite på bilderna men blev fast direkt. Det var förälskelse vid första ögonkastet, jag är helt förbluffad över hur mycket jag älskade den. Recension kommer men då jag försöker lägga upp recensionerna i kronologisk ordning kan det dröja.. ligger lite efter :P. Men kan säga redan nu till alla som älskar Studio Ghibli: köp och LÄS nu!! Helt otroligt underbar <3.  

"Milander Dean, en man förföljd av sitt förflutna, anländer till den av havet isolerade och vågpiskade ön Yulkukany. Där konfronteras Milanders bistra livssyn med en ung flickas livliga fantasi och han dras in i ett märkligt äventyr med mystiska varelser och talande djur."


Aomanjuskogen har jag inte hunnit läsa än men det har Boktradition så läs om den hos henne så länge ifall du blir nyfiken ;).

"I Hoshigahara finns en stor skog som barnen i trakten inte vågar gå in i, eftersom det sägs att den är hemsökt av spöken och andra hemska varelser. Men mitt i skogen står ett litet hus där en man bor med skogsandarna! Hisae Iwaokas manga är en hjärtvärmande och lite melankolisk fantasy fylld med andar, vindgudar och andra märkliga väsen."

-------
 Igår fick jag även ett paket till i brevlådan, denna gång från Gilla Böcker.

Måste bara visa hur söta deras paket är. Känns ju som julafton ^^.
Innehållet var boken Himlen börjar här av Jandy Nelson. Perfekt för att ge lite variation bland all fantasy som jag läser. Började läsa på den igårkväll och har läst nästan hälften =). Sorglig men mysig.



Lennie är sjutton år och lever ett tryggt liv i skuggan av sin utåtriktade syster Bailey. Men när Bailey plötsligt dör förändras Lennies liv dramatiskt. Förlamad av sorg drar hon sig undan alla i sin närhet, men vad gör man när man plötsligt drabbas av passionen?

Jandy Nelsons debutroman är en svindlande kärlekshistoria om saknad, förälskelse och förbjudna känslor.

-------
Rec-ex är farligt, nu är det verkligen dags att läsa på för full fart ^__^ Men av de sex stycken böckerna jag fått denna vecka har jag ändå läst ut 2 ½ så inte helt dålig :P eller är jag för ha-galen och borde spärras in i bur?


2 kommentarer :

  1. Väntar på recension av Klappa händer små! Nyfiken.

    Åh, Himlen börjar här verkar så bra! Vill läsa!

    SvaraRadera
  2. aa rec-ex är farliga men ändå älskar man få hem avin när man vet att det är det recex man precis beställt hem:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...