måndag 28 november 2011

Filmatiseringar: nu har också jag sett Breaking Dawn och Niceville!


Breaking Dawn part 1:
Twilight filmerna har bara varit en besvikelse efter en besvikelse för mig, de mäter sig inte alls med de spännande böckerna som jag verkligen älskade. Och tycker de är tråkigt att de dåliga filmerna drar ner folks intryck av böckerna så mycket men trots det har jag ändå inte kunnat hålla mig från att se dem, har däremot inte behövt se dem på bio.

Breaking Dawn var dock ett undantag, den såg jag på bio och gillade! Vilket nog berodde på att jag dragit ner mina förväntningar så enormt och för att det nu var några år sedan jag läste böckerna. Filmen blev mer spännande nu när jag inte mindes alla detaljer.  Inget mästerverk men jag är nöjd =)
Ser galet mycket fram emot tvåan, inte snällt att vi ska behöva vänta ett år....

Blev också väldigt sugen på att läsa om böckerna, så har packat upp dem från källaren nu när jag var i Stockholm över helgen. Men de är så tjocka och tunga att jag får se när jag orkar ta med dem hem till Lund sen.

För er som har mycket negativt att säga om böckerna och filmerna kolla in den här recensionen! Den tycker jag var väldigt vettig. För mycket av kritiken som böckerna får tycker jag är lite onödiga. Läs! Den är riktigt intressant =).


The Help/ Niceville:
I lördags såg jag filmatiseringen av Niceville med min mamma så tänkte att jag kunde slänga ihop mina kommentarer om den i samma inlägg.

Då jag precis har läst ut boken som filmen bygger på så har jag lite svårt att bara slappna av och kolla. Jag funderar alltid på hur det var i boken och hur de gjort annorlunda i filmen.  Vilket tyvärr drar ner intrycket lite men efter ett tag kunde jag släppa lite på det och då blev det bättre =).

Jag tyckte den var bra, men störde mig på lite små delar här och var som inte följde boken, men jag förstår ju att de måste göra så för att det ska gå. Men lite störigt är det ändå.

Mysig film var det iallafall.


1 kommentar :

  1. Jag är riktigt sugen på att gå och se Breaking Dawn: Part 1. Kanske efter tentan. Vill se om den verkligen är så hemsk som folk säger - tror nämligen inte att det kan ha blivit så mycket värre sedan senaste filmen :)

    Filmserien har gått i vågor för mig. Var nöjd med första filmen, gillade inte tvåan, tyckte trean var hyfsat bra. Ingen av filmerna är väl något direkt mästerverk, men det är trevligt att bara ta det lugnt och koppla av ett tag - trots att jag får ta fram skämskudden i nästan var och varannan scen :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...