tisdag 1 november 2011

Månadsrapport: Oktober 2011

Oktober:
69. Tithe: A Modern Faerie Tale - Holly Black  331 sidor
68. Hemma hos Martina - Martina Haag   184 sidor
67. Utopi nr 1  130 sidor (serietidning)
66. Zelda - Lina Neidestam   150 sidor (seriealbum)
( Midvinterblod) läste typ halva boken
65. Blood Promise - Richelle Mead    503 sidor
64. Skumtimmen - Johan Theorin    396 sidor
63. Klubb Död - Charlaine Harris     282 sidor
62. Hemsökt 2: Det nionde kortet  - Meg Cabot   224 sidor
61. Autumn - David Moody    246 sidor
60. Önskeprickar - Elin Fahlstedt      32 sidor  (seriealbum/bilderbok)

Böcker jag läste lite av men sedan gav upp: 
Midvinterblod av Mons Kallentoft


Totalt antal lästa böcker:  10 st (varav seriealbum. Är väl helt okey, bättre än jag trodde men sämre än förra månaden)
Engelska böcker:  3 st
Svenska böcker:  7 st

Kortisar (ca 200sidor):  4 st (medräknat seriealbum 3 st) 
Tegelstenar ( över 500 sidor): 1 st (Wooohooo äntligen en tegelsten :P allt utom noll per månad är jag nöjd med =) )

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus etc)2 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc) 2 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc): 1 st
Antal begagnade: 1st
Antal lånade: 0 st
Antal rec-ex 4st

Snittbetyg: Gillar ^^  (många med bara "Helt ok" i betyg men snittet blev som tur var gillar =) )

Månadens favorit: Zelda! och på andra plats Hemma hos Martina. Då båda fick mig att skratta högt =)
Månadens besvikelse: Blir tyvärr Tithe, som jag hade höga förväntningar på men som jag inte fastnade för...

Månadens oväntade:  Skumtimmen, ingen bok jag älskade. Den var bara helt okey men den fick oväntat nog min läslust att komma tillbaka =)


Sammanfattningsvis:

Nja, ingen toppenläsmånad, varken när det gäller antalet lästa böcker eller antalet nya favoriter, blev en massa gillar men inte en massa älskar. Men jag är ändå nöjd för jag trodde att det skulle gå värre när jag hade min lässvacka men den löste sig ju =).

Engelska böcker trodde jag att jag skulle bli bättre på men går fortfarande sådär..

Hur gick det för er?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...