fredag 4 november 2011

Day 15 – Favourite male character

Helt omöjligt att bara välja EN karaktär så listar här en mängd olika manliga favoriter istället :P

- Typ ALLA manliga karaktärer i Harry Potter är ju helt underbara (men just Harry är inte huvudfavoriten, inte för att jag tycker illa om honom utan jag gillar bara de andra bättre).


- En annan favorit är Erik från Ondskan, läste boken som 14årig och var helt förälskad i boken och i Erik, att det sen visade sig vara Jan Guillous alter ego tyckte jag dock var stööört pinsamt och äckligt, haha.


- Är vi ändå inte på spåret crushes på killar i böcker har vi en av de senaste: Po från Graceling och när det gäller andra ungdomskärlekar så är det bara att ta någon av alla vampyrkaraktärer i alla de vampyrböcker jag läste som tonåring :P.


- Får man även välja manliga drakar måste jag även lista Gorgobestor <3 från Häxmästaren underbar karaktär ^^.

- Sedan får vi inte glömma de manliga karaktärerna i Liftarens guide till galaxen där alla är så sköna och roliga. Måste läsa om de böckerna snart, så otroligt skojiga. 

- Sist men inte minst har vi även Willy Wonka från Kalle och chokladfabriken, en härligt galen snubbe eller varför inte Jace från The Mortal Instruments, är inte direkt ensam om att gilla hans roliga citat. Eller Eric från True blood serien, heeeet men nu tänker jag mest på tv-serien i för sig :P, Ender och Bean från Ender's game och Ender's Shadow, jävligt smarta och coola karaktärer, Oskar från Extremely loud & incredibly close så otroligt söta idér han kommer på. Vilket påminner mig om den lilla killen Christopher med Asperger från Curious Incident of the Dog in the Night-time

etc etc etc. Nä som sagt, helt omöjligt att välja, kan rabbla på hela kvällen med karaktärer :P

Skulle ni kunna utse bara EN som eran favorit?



Vill ni veta vad jag svarat på de andra frågorna i utmaningen kolla hela listan här!

3 kommentarer :

  1. OMG, om jag skulle räkna upp alla karaktärer jag har en crush på skulle nog din blogg krascha. :D Stackars sambo, hehe. ;P Det kanske inte är helt normalt beteende på en snart 26-årig "tant"? Känner mig som värsta fjortisen. :) Det finns ingen särskild typ eller särskilt utseende jag faller för utan det kan vara allt från good guy till skurk. Vad gäller good guys gillar jag t.ex. Tom Hanks i Forest Gump (stackarn!), för att inte tala om Jean Reno i Leon. Och i typ alla BBC-serier finns det dussintals av trevliga pojkar. :P Fast skurkar är ju of course också intressanta emellanåt. I Harry Potter är det ju naturligtvis Snape som är favoriten. Gillar Alan Rickman överhuvudtaget - särskilt i Förnuft och Känsla. Och av någon outgrundlig anledning gillar jag Sergi Lopez som spelar ond skurk i Pans Labyrint bl.a.

    SvaraRadera
  2. Hej, ville bara säga att min blogg har bytt adress:

    Så följ efter nellonsbokblogg.blogspot.com istället, nu en renodlad bokblogg!

    SvaraRadera
  3. Sofia: Hahaha jag är en 24 årig "tant" så ingen fara :P! Det är bara kul tycker jag med sina bok/filmkaraktärscurshes ^^ och badboys har ju alltid sin charm =) Spike i Buffy tex <3<3<3

    Nelly: okey ska kolla in där då!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...