onsdag 9 november 2011

Tematrio Seriealbum

Lyrans Noblesser senaste tematrio handlar om seriealbum! Det kan jag ju inte missa att vara med på =) speciellt inte när jag faktiskt fick hem två stycken i brevlådan idag, men mer om det kommer i mitt nästa "I min brevlåda"-inlägg ;).

Berätta om tre serier/grafiska noveller eller romaner som du gillar! Supersvårt att bara välja tre men väljer här några som jag har skrivit en recension om och som jag tyckte mycket om.

1.  Ojingogo av Matthew Forsythe.

Helt underbart tecknat och en så otroligt söt och annorlunda historia. Man vet inte alltid vad som händer men jag njuter mig igenom den med ett leende på läpparna.




2. Det röda Trädet av Shaun Tan.

En bilderbok som verkligen berörde mig och där det enda negativa jag kan säga om den är att den var alldeles för kort.




3. Bröderna Gryms sagor av Erik Bergstrom.


Helt och totalt min humor, skattade högt igenom hela. Underbar och verkligen ett tips för alla som har en morbid humor!


 


De var mina svar,  vad svarade ni? 

1 kommentar :

  1. Bröderna Gryms sagor har jag och tycker den är lite komisk men den är väl inte direkt den bästa jag läst när det gäller seriealbum :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...