måndag 14 november 2011

Tips på gratis e-bok

Skrev ju ett inlägg förut om böcker för yngre läsare som kan passa för äldre och fick för några dagar sen ett mail om en bok som ska passa för 11 åringar, boken heter "Inferius" skriven av Janerik Lindgren. En beta-version finns för gratis nedladdning som epub och pdf på Inferius webbplats. Kanske kan vara något som stämmer in på den beskrivningen?

Bild tagen från bokens hemsida.
Då jag själv inte är något fan av e-böcker och redan har två olästa eboksvinster som väntar (som ska läsas i jul på min mors iPad) så kommer jag nog inte ha tid att läsa den på ett tag men jag blev lite nyfiken så om ni läser den berätta gärna vad ni tyckte =).

Beskrivingen är som följer:

Kim råkar ramla ned i jordens inre. Här finns en inre planet – Terra Inferius – befolkad av högt utvecklade neandertalare. De är intelligentare än vi människor, de talar alla våra språk, de kan prata med djur och de behöver inga pengar för att få allt de önskar.


Men någonting är oerhört fel. Välståndet har skapats på grymmast tänkbara sätt.


Kims enda chans att komma hem igen, är att hjälpa en liten grupp frihetskämpar att störta regenten och befria planeten. Men först måste de ta sig från huvudstaden Inferia till Escola. Det blir en farofylld färd genom områden där (hos oss) förhistoriska vilddjur härskar.

Mitt i äventyret blir Kim kompis med den lite udda mammufanten Norton och den lilla expeditionen får oväntad hjälp i Escola av en excentrisk prins i rullstol...

Tycker själv det låter spännade.

2 kommentarer :

  1. Yay, jag har också fått mejl och tycker att den låter spännande. Särskilt eftersom jag gillar Auels böcker och den tidsperioden. :) Ska bli spännande att läsa den!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir himla intresserad! Men gillar inte att läsa e-böcker.. Får kanske försöka ändå, och hoppas att den inte är så lång.. :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...