tisdag 19 juli 2011

Bröderna Gryms sagor av Erik Bergstrom

Titel: Bröderna Gryms sagor
Författare: Erik Bergstrom
Originaltitel: GrimmerTales
Förlag: Ica Bokförlag
Antal sidor: 80
Språk: Svenska

(utläst 12 juli 2011)

Beskrivning från Bokus:

Minns du sagorna du läste som barn? Där den undersköna flickan räddas av den stilige prinsen och de sedan lever lyckliga i alla sina dagar? Där den sovande prinsessan väcks med en kyss, och den fula ankungen växer upp till en vacker svan?
Bröderna Gryms sagor är allt det där. Fast minus det lyckliga slutet. Klassiska sagor i ny tappning.


Kommentarer:

Detta kommer möjligen vara en lite orättvis recension för detta är precis min smak och humor. Galet snyggt tecknat och störd morbid humor likt Kamikazekaninerna, gillar du inte dem gillar du med stor säkerhet inte detta. Men det gör jag =)

Gruvliga små historier/seriestripar som jag och min syster nyss låg och skrattande åt då jag läste om den och visade den för henne som delar min störda humor.

Får även Tim Burton vibbar och tänker på hans historier om Oyster boy etc , hur kan man inte älska något som påminner om honom?

Enda negativa jag har att säga är att den är för kort och att den är för fort utläst. Varning ges dock som sagt till dem som inte tycker att tanken på att Pinocchio’s näsa kan råka spetsa någon till döds om han ljuger är roligt.

Måste också erkänna att jag sällan köper sådana här serieböcker, inte för att jag inte älskar dem utan för att de brukar vara dyra om man tänker på antalet lästimmar per krona :P men är en perfekt present till likasinnade knäppskallar =)



Recensionsexemplar från Ica Bokförlag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...