torsdag 1 september 2011

Månadsrapport: Augusti 2011

Läst i Augusti 2011:
(Pretty Monsters - Kelly Link
) 404 sidor men har inte läst ut alla novellerna
45. Frostbite - Richelle Mead 327 sidor
(Hjärtformad ask - Joe Hill) läste kanske en tredjedel..tror inte jag läser klart den :P
44. Vampire Academy - Richelle Mead 332 sidor
43. Ibland bara måste man - David Levithan 247 sidor
(The Passage) läst ca 600-700 sidor
42. Eldfödd - Stephen King 479 sidor
41. Nick&Norahs oändliga...- Rachel Cohn, David Levithan 198 sidor



Totalt antal lästa böcker: 5 st (hälften så många som förra månaden... sämst)
Engelska böcker: 2st (+ 2st om man räknar the Passage och Pretty Monsters)
Svenska böcker: 3 st

Kortisar (under 200sidor): 1 st
Tegelstenar ( över 500 sidor): 0 st (... Eldfödd var iallafall nääästan en tegelsten :P)

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus etc): 0 st ( + 1 st The Passage)
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository etc): 2 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop etc): 0 st
(+ 1 st Pretty Monsters)
Antal begagnade: 0 st (om man inte räknar Hjärtformad ask)
Antal lånade: 0 st
Antal rec-ex: 3 st (Ska bara se till att recensera alla också, de kommer nu när jag har mer tid =) )

Snittbetyg: Gillar (har ju nytt betygssystem så inte så lätt att räkna men har varit en bra månad, två älskar och många jag gillar)

Månadens favorit: "Ibland bara måste man" av David Levithan. Så otroligt fin!
Recension kommer snart hoppas jag, kanske i helgen =).
Månadens besvikelse: "Pretty Monsters" otroligt ojämn..

Månadens oväntade: "Vampire Academy" kanske, trodde inte den skulle vara så snabbt utläst, men gick på bara en dag. Underbart för att få tillbaka läsflytet!

Sammanfattningsvis:

Ingen höjdar månad här inte.. men det har jag ju redan nämnt. Tycker ändå att 5 böcker är helt okey med tanke på omständigheterna och vet ju att man inte varje månad har lika mycket läslust. Är iallafall överlycklig att den är tillbaka =)

Antalet engelska böcker ser inge vidare ut men räknar man med de olästa så är det lika. Så helt okey det med. Plus att de jag läser nu är båda på engelska och har mer i min senaste beställning som jag troligen kommer läsa klart denna månad =)

Tegelstenar är jag däremot pinsamt dålig på fortfarande, men mindre kortisar än jag brukar.. Iförsig räknas nog nästan båda Levithan's böcker som kortisar men men :P

Så inför denna månad önskar jag mig en massa lästid, en massa läslust och massor av fina bokserier jag kan sluka (följer några stycken nu och ska börja på fler!).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...