söndag 4 september 2011

Födelsedag, presenterer och recensions-ex

Idag fyller jag år! Nu är jag en 24 årig tant ^^ Fattar inte att tiden går så snabbt och att jag redan är så gammal haha, men i inuti är jag fortfarande lika barnslig så det gör ju inget.

Idag ska jag snacka med grabben i Kina på Skype <3, baka tårta med kompisar och annat najs firande. Kommer bli en härlig dag. Tråkigt bara när man inte längre bor hos föräldrarna och blir firad på morgonen, är så mysigt. Fick iallafall en delad födelsedagstårta med min syster när jag var där i somras:


Ännu bättre är vad fina paket jag fick i brevlådan igår :

- Ett födelsedagspaket från mina familjekompisar Åsa, Jerker, Boris och Stella =) TACK! Blev så himla överraskad och glad! Jättekul med böcker jag troligen inte hade köpt själv, har inte sett dem förut, men tycker båda verkar spännande =).

Första boken var denna:

(Klicka på bilden för att se den större)

En signerad kopia av The Dewey Decimal System av Nathan Larson, en Sci Fi dystopi.

Från Goodreads:
" After a flu pandemic, a large-scale terrorist attack, and the total collapse of Wall Street, New York City is reduced to a shadow of its former self. As the city struggles to dig itself out of the wreckage, a nameless, obsessive-compulsive veteran with a spotty memory, a love for literature, and a strong if complex moral code (that doesn’t preclude acts of extreme violence) has taken up residence at the main branch of the New York Public Library on 42nd Street."

Andra boken var:

(Klicka på bilden för att se den större)
Ormar och piercing av Hitomi Kanehara. Syns inte så tydligt på bilden men den var riktigt coolt inbunden. Tjocka sidor med rödmålad kant och bunden med svart tråd. Jättefin =) Handlar om en flicka i Tokyo som gör allt för att kunna känna något. Har beskrivits som en japansk variant av Våtmarker. Har själv bott i Tokyo ett år, så den ska bli mycket spännande att läsa!

Från Goodreads:
"...this novel about a young woman living in the violent world of Japans underground youth culture is both shocking and strangely beautiful."



och inte nog med detta i brevlådan låg även ett paket från Kabusa Böcker:

Ett recensionsexemplar av "Det röda trädet" av Shaun Tan. Läste ut den direkt (bara 36 sidor) så recension kommer snart! =) Tack Kabusa!

12 kommentarer :

  1. The Dewey Decimal System verkar vara en intressant bok. Såg på AdLibris att den svenska utgåvan ska släppas nu i september. Får nog ha den på bevakning.

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen! :D

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! Dina 24 år får mej att känna mej som riktigt gammal...

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Ha en fantastisk dag! :D

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen! :)

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen!!! :D
    Fantastiskt fin tårta!
    Superbra presenter! Vad roligt att du fick en signerad bok. Ormar & piercing och Det röda trädet har jag också läst. =)

    SvaraRadera
  7. Tack alla =)

    catacombkitten: Ja extra kul med signerat ^^ lyxigt!
    Va tyckte du om böckerna?

    SvaraRadera
  8. Stort grattis i efterskott!! :-)

    SvaraRadera
  9. Åh grattis i efterskott! Verkar vara intressanta böcker :)

    SvaraRadera
  10. Jag gillade böckerna! Det röda trädet är en jättefin bok, gillar när högen med löv växer i rummet och att den lyckas förmedla en deppig känsla för barn. Ormar & piercing skildrar ungdomars sexualitet på ett ocensurerat sätt, kändes befriande att läsa en bok som inte var så ängslig av sig (för jag antar att den riktar sig till ungdomar). Efterordet beskriver skickligt varför boken är bra. =)

    SvaraRadera
  11. Catacombkitten: Jag håller med, riktigt skickligt gjort. Han kan verkligen få fram en stämning med bara en bild.

    Ormar och piercings läste jag ut direkt, den var annorlunda minst sagt, men gillade den.
    Efterordet tror jag dock inte jag läste.. får göra det!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...