onsdag 14 september 2011

20 snabba här med!

Tänkte låta bli då det kändes lite tjatigt men kunde inte hålla mig...
så här har ni mina 20 snabba (från enligt O):

Morgonpigg eller nattuggla?
Alla andra gånger skulle jag ha svarat nattuggla men då jag på senaste tiden ställt kl på halv sju för att hinna med något kul innan skolan , typ läsa bok, bokbloggar eller kolla tv-serier så stämmer nog båda :P

Bibliotek eller bokhandel?
Biblotek är toppen, men jag är en samlare, jag vill ha och titta på alla fina böcker jag läst.
Adlibris eller Bokus?
Tycker de är billigast oftast, så har blivit så. Senast var det dock Bokus ;)

Ljudbok eller e-bok?
Har aldrig läst någon e-bok, är som sagt samlare, så e-bok lockar inte alls.

Inbunden eller pocket?
Har börjat digga inbundna mer nu när jag beställer massa rec-ex, men annars har jag helt enkelt inte råd, läser för mycket och med min studentinkomst funkar inte det. Plus att pocket kan man ju lätt ha i väskan =) och är inte lika tunga (slipper få ont i armarna ;P).

Vampyrer eller zombies?
Börjat digga zombies mer och mer men vampyrer har alltid funnits i mitt hjärta och är min stora besatthet ^^.

Camilla Läckberg eller Jan Guillou?
Inte läst nått av Läckberg men har läst Ondskan av Guillou när jag var fjorton som jag älskade.

En i taget eller slalomläsning?
Hålla sig till EN bok! Omöjligt, läser alltid minst två :P Finns ju alltid så himla många som man vill läsa, går inte att låta bli!

Bokmärke eller hundöra?
Hundöra! Nej gud så hemskt :P Nä jag kör på ett papper där jag skriver ner karaktärsnamn och tankar om boken ^^

Chips eller choklad?
CHOoOoookllllaad mmmm ;)

Biografier eller memoarer?
Vet knappt skillnaden (brukar blanda ihop dem :P eller snarare säga biografi om båda), beror väl på vem som skriver, en memoar om det är av någon som inte kan skriva, då läser jag hellre en biografi. 

Skräck eller chicklit?
Beror på vad jag är sugen på, men då jag tröttnat på chicklit på den senaste tiden blir det skräck.

Boken eller filmen?
Ojoj boken boken! Om jag läst den innan jag sett filmen, då slår den allt! Men annars kan faktisk filmen vara bättre, tex Fight Club. Boken har ju oftast så himla mycket mer detaljer och mys =) Man kommer karaktärerna närmare (iallafall om det är en BRA bok).

Twitter eller Facebook?
Har inte twitter, har inte fattat charmen med det än. 

Strindberg eller Heidenstam?
Inte läst något av någon av dem.

Kokbok eller bakbok?
Bakbok! När jag lagar mat kör jag på känn, läser inte recept.

Te eller kaffe?
Ingen kaffedrikare än, börjar närma mig men inte helt ett fan än.

Rött eller vitt?
Urk hatar rött vin :P

Boklördag eller ViLäser?
Inte läst nått av dem.  Vilken gillar ni bäst?

Man Booker Prize eller Augustpriset?
Håller noll koll på priser..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...