söndag 11 september 2011

Book cover/bokomslags quiz =)

Såg en rolig tävling där de hade denna bilden och blev hemskt sugen på att göra ett eget sådant quiz.

Här har ni därför en bild ihopsatt av en massa olika bokomslag där ni får gissa vilken bok det är, skriv svaret (#1-6 räknat uppifrån + titel) som kommentar (men fuska inte genom att kolla andras kommentarer :P) .

Har tyvärr inget pris... ville bara göra ett eget :P men tycker ni det är kul gör jag gärna flera ^^

Vinnaren (första personen med flest antal rätt) presenterar jag nästa söndag den 18e September!

Tävlingen är över, svaren hittar ni HÄR!



Hint: Alla är omslag till böcker jag har läst! och de flesta i år ;)

Kanske är jättelätt? Jättesvårt? men då är det ju först som svarar som vinner!


Uppdatering:
För att det verkar för svårt kan jag tillägga att 5 av 6 böcker är lästa år 2011! och finns i min "läst 2011" lista.

För rätta svaren kolla här!

3 kommentarer :

  1. 1 - ..
    2 - ..
    3 - Luftslottet som sprängdes
    4 - ..
    5 - The Lightning Thief
    6 - The Host

    SvaraRadera
  2. Jag går bet på ett par stycken tyvärr, men så här tror jag:

    1. Det röda trädet av Shaun Tan
    2. Potensgivarna av Karin Brunk-Holmqvist
    3.-
    4. Legenden om Morwhayle av Peter Bergting
    5.-
    6. Genom dina ögon av Stephenie Meyer

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara den översta och understa (Det röda trädet och Genom dina ögon). Känner dock igen den gröna med draken, men vet inte riktigt vad det är för någon. Gillar den andra bilden med kedjestygn(?).

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...