torsdag 11 oktober 2012

Vad jag inte köpte men ville köpa på bokmässan...

Som ni såg i gårdagens video var det en hel del som jag införskaffade mig på mässan, men trots det var det massor som jag ville ha men inte köpte (budgeten sprack ändå). Så gör därför ett litet inlägg om dem nu =).

Vi börjar med några grafiska noveller/bildböcker:



Game of Thrones seriealbum på svenska från Apart Förlag måste ju läsas snarast efter att oläst högen hemma har minskat något. Sedan såg jag även vid Sf-bokhandelns monter att det finns seriealbum med Kick-Ass, jag som älskar den filmen (hade missat att även den var serie från början). Hit-girl är ju bara för awesome, att den sedan är helt i färg gör ju det ännu mer underbart. Vill ha!


Sen de bästa någonsin!!! Författaren till Glädjelösa ön har släppt nytt, Aurore. *dregel*! Måste beställas  av förlaget Ordbilder typ NU egentligen. Är överlycklig att de har översatt denna med! Även Mamette från Wibom Books är ett måste, sötare album får man ju leta efter, habegäret är enormt!
Sen har vi den snart nyutkomna boken Morris Lessmore och de fantastiska flygande böckerna från Kabusa böcker, bara titeln gör ju det till ett måste! Att sedan bilderna innuti var fenomenala.. *dregel igen *Mitt tangentbord blir ju snart alldeles kletigt på grund av alla dessa underbara böcker!


Även denna tolkning av Snövit, hade ju urläckra bilder, vill bara tapetsera hela väggarna med denna tecknares konst. Måste jag också bara ha!


Sist men inte minst hittade jag även denna urcoola finska bok (helt utan text, bara bilder) men tyvärr såldes den inte på mässan. Supertråkigt, hade verkligen velat ha den. Men som tur var finns den att köpa på nätet, så den ska jag nog ha någon gång ^^.

Sedan fortsätter vi med lite "vanliga" böcker:


Jellicoe road suktade jag mycket efter, speciellt eftersom ni alla talar så gott om den, men är så osäker på om jag kommer gilla den...Någon jag däremot är rätt säker på att jag kommer älska är Delirium. Den började jag läsa lite i och fastande direkt, verkar toppenbra. Men den var för dyr så beställer den nog som rec-ex när jag har tid för den!


Hade även tänkt köpa massa deckare, som fortsättningen till Hypnotisören men väntade till att köpa dem på söndagen ....Men då var alla Paganinikontraktet slut!! Bara trean, Eldvittnet, fanns kvar överallt. =( Jag som hade tänkt köpa båda.

Sen var det säkert massor till som jag glömt men det är väl lika bra det för listan över olästa böcker och böcker som måste köpas snarast bara ökar och ökar..

Vad var ni mest ledsna över att ni inte köpte på mässan?

10 kommentarer :

  1. Jag har läst Mamette (på franska, jag är ju halvfransk) och den var väldigt bra. Huvudpersonen är ju bara så söt!

    SvaraRadera
  2. Jag tror förresten att jag såg dig på bokmässan när Sara BE och de andra avslöjade det hemliga projektet. Hade du möjligtvis håret i två tofsar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var troligen jag =) Ja var där och var en av dem som ställde en fråga till dem ^^

      Radera
  3. Stod och bläddrade en lång stund i både Kick-ass och Game of Thrones, båda var väldigt fina:) Men en sak kan sägas om kick-ass: den är extremt blodig, får filmen att verka söt och rar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då passar den nog perfekt :)

      Radera
    2. Ni vet om att det även finns en Hit-Girl-tidning numera (dock enbart på engelska), va?
      Har bara köpt de tre första serietidningarna, men i januari 2013 släpps samlingsvolymen. På engelska som sagt · kommer antagligen inte översättas, tyvärr. Däremot kan jag avslöja att A Game of Thrones vol 2 med största sannolikhet kommer släppas på svenska innan den släpps på engelska – den amerikanska utgåvan fortsätter att skjutas fram i tiden, senaste budet är i juni 2013. Vi beräknar släppa den svenska utgåvan i mars redan (det beror dock på hur mycket ettan säljer – vi måste få tillbaka lite kapital innan vi har råd att trycka mer — litet förlag, ni vet)...

      Radera
    3. Åh spännande, gillar jag Kick-Ass ska jag helt klart kolla upp den.

      Jaha va najs ^^ hoppas den säljer bra då!

      Radera
  4. Är glad att jag fick med mig Aurore hem, jag gillar henne :] Jellicoe Road och Mamette är annars på listan över oköpta böcker, men precis som du är jag lite tveksam till om jag kommer gilla Jellicoe Road. Annars var den ju faktiskt rätt billig på mässan och jag hade tänkt köpa den, men lyckades glömma bort den... glömde även bort Amerikanska gudar och blev snuvad på The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making (liten behändig liten titel det där...) så dem beställde jag skoningslöst från nätet såfort jag kom hem ;) Planeetta Z verkar helt min stil! Men 109kr är en del...

    SvaraRadera
  5. För en gångs skull så önskar vi väldigt mycket samma böcker. Fick stooort habegär av Aurore, Mamette, Morris Lessmore och de fantastiska flygande böckerna och Snövit. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...