fredag 5 oktober 2012

Tävling: Klurighet nummer 10! Sista klurigheten är här!

Nu är den här, sista klurigheten. Hoppas ni har tyckt att tävlingen har var rolig och att jag inte bara var dryg som gjorde för svåra frågor.

De sista klurigheten blir att lista ut vad dessa är för omslag som gömmer sig bakom pixeliseringen ^^.

Titel x 10 = 10 p

Bild 1 och 2
Bild 3 och 4
Bild 5 och 6
Bild 7 och 8
Bild 9 och 10
Läs om tävlingen och tävlingsregler här

Sista dagen att svara är imorron LÖRDAG, svar efter det räknas inte med i poängräkningen!

21 kommentarer :

  1. Man / bokskadad

    Jäklarns vad svårt och jisses vad lång tid det tog för mig att leta! ;-)

    Mina gissningar:
    1) Switched
    2) Alena
    3) Anya's Ghost
    4) Hemsökt: Dödlig hämnd
    5) Harry Potter Page to Screen: The Complete Filmmaking Journey
    6) Sweetly
    7) Kråkflickan
    8) Nattens cirkus
    9) Fatta eld
    10) Den andre Will Grayson

    SvaraRadera
  2. 1. Switched
    2. Alenna
    3. Anya's Ghost
    4. Dödlig hämnd/Reunion
    5. Harry Potter Page to Screen/Harry Potter Page to Screen: The Complete Filmmaking Journey
    6. Sweetly
    7. Kråkflickan
    8. Nattens Cirkus
    9. Fatta Eld
    10. Den Andre Will Grayson

    /Petra - Petras Bokblogg

    SvaraRadera
  3. Gud vad svårt det var den här gången. Har suttit och stirrat på bilderna i flera minuter och kommer ändå inte på alla. Får gissa lite ^^ Men tycker att det är roligt att det är lite svårare :)

    Svar:
    1. Switched
    3. Alena
    3. Anya's Ghost
    4. Hemsökt 2 : Dödlig hämnd
    5. Harry Potter Page to Screen: The complete filmmaking journey
    6. Sweetly
    7. -
    8. The Night Circus
    9. -
    10. Den andre Will Grayson

    SvaraRadera
  4. 1. Swiched
    2. Alena
    3.
    4. Dödlig hämnd (Hemsökt 3)
    5. Harry Potter: Page to Screen
    6.
    7.
    8. Nattens Cirkus/Night Circus
    9. Fatta Eld
    10. Den andre Will Grayson
    /Ellinor (flickansbocker.blogspot.com & ellii_98@live.se)

    SvaraRadera
  5. 4: mediatator
    5. Harry potter: page to screen
    6: sweeatly
    8: nattens cirkus

    SvaraRadera
  6. Bild 2: Alena
    Bild 8: Nattens Cirkus
    Bild 10: Den andre Will Grayson

    Den här tävlingen har verkligen varit jätterolig (Trots att jag blivit väldigt sur när jag inte haft den blekaste aning om svaren ;))!
    Blir jättekul att se vem som har mest poäng! :D

    SvaraRadera
  7. 1. Switched av Amanda Hocking
    2. Alena av Kim W Andersson
    3. Anya's Ghost av Vera Brosgol
    4. Hemsökt - Dödlig hämnd av Meg Cabot
    5. Harry Potter Page to Screen: The Complete Filmmaking Journey by Bob McCabe
    6. The Immortal Rules av Julie Kagawa
    7. ??? - månpocket tror jag
    8. The Night cirus av Erin Morgenstern
    9. Fatta Eld av Suzanne Collins
    10. Den andre Will Grayson, av John Green och David Levithan

    SvaraRadera
  8. 1. ??? (återkommer)
    2. Alena av Kim W. Andersson
    3. Anya´s ghost by Vera Brosgol
    4. Hemsökt 3: Dödlig hämnd av Meg Cabot
    5.(återkommer)
    6.(återkommer)
    7.(återkommer)
    8. Nattens cirkus av Erin Morgenstern
    9. (återkommer)
    10. (återkommer)

    SvaraRadera
  9. 1. Switched
    2. Alena
    3. Anya's Ghost
    4. Hemsökt - Medlaren
    5. Harry Potter - page to screen
    6. Sweetly
    7. Iiingen aning, hehe :P
    8. Nattens cirkus
    9. Fatta eld
    10. Hmm... gissar på Will Grayson Will Grayson?

    SvaraRadera
  10. Nej nu var du bara elak! Hur sjutton ska man se det där! ;D
    Lyckades iaf klura ut några.
    Bild 2: Alena
    Bild 3: Anya's Ghost
    Bild 4: Dödlig hämnd
    Bild 5: Harry Potter Page to Screen
    Bild 8: Nattens cirkus eller The Night Circus

    Spännande att se vem som vinner! :D

    SvaraRadera
  11. O___O

    1. -
    2. -
    3. -
    4. The Betrayal of Natalie Hargrove
    5. Harry Potter Page to Screen: The Complete Filmmaking Journey
    6. -
    7. -
    8. The Night Circus
    9. -
    10. -

    Åh, det är så irriterande med nr 10 för jag vet vilken bok det är men jag kommer fan inte på svaret!!! Så frustrerande XD

    // Drizzleandhurricanes

    SvaraRadera
  12. Här är mina sista svar!
    Tack för en kul tävling. Alltid spännande att leka deckare.
    1. Switched
    2. Alena
    3. Anya's ghost
    4. Hemsökt- Dödlig hämnd
    5. Harry Potter- page to screen
    6. Sweetly
    7. Kråkflickan
    8. Nattens cirkus
    9. Fatta eld
    10. Den andre Will Grayson

    SvaraRadera
  13. Emelie Johansson5 oktober 2012 kl. 23:41

    1 Hemsökt 2: Det nionde kortet.
    2. Alena.
    3. Anya's Ghost.
    4. Hemsökt 3: Dödlig hämnd.
    5. Harry Potter page to screen.
    6. ?
    7. Perfect Chemistry.
    8. Night Circus.
    9. Fatta eld.
    10. Den andre Will Grayson.

    SvaraRadera
  14. 1. Switched 2. Alena 3. Anya's Ghost 4. Hemsökt Dödlig hämnd 5. Harry Potter - Page to screen 6. ? 7. The Scorch Trials 8. Nattens cirkus 9. Sisters red 10. Den andre Will Grayson

    SvaraRadera
  15. Bokpotaten svarar otillräckligt:
    1. -meep-
    2. Alena
    3. Anya's Ghost
    4. Hemsökt 3: Dödlig hämnd
    5. Harry Potter Page to Screen; The Complete Filmmaking Journey
    6. Sweetly
    7. .____.
    8. Nattens cirkus
    9. Fatta eld
    10. -sigh-

    Återigen blir jag apirriterad när jag känner igen grejer men hjärnan vägrar koppla. Jag skrev väl innan att jag tipsat och gillar på fb? Tror det. Och nu borde jag svarat på alla klurigheter med, hoppas jag. Svårt att dubbelkolla. Tack för en rolig tävling, trots att jag inte kunde komma på allt :]

    SvaraRadera
  16. Switched, nånting, nånting, Dödlig Hämnd, Harry Potter: page to screen, Sweetly, nånting, The Night Circus, Fatta Eld, Den andre Will Grayson.

    Tack för en väldigt kul tävling!

    SvaraRadera
  17. Bok 1 är Switched.
    Bok 2 är Alena.
    Bok 3 är Anya's ghost.
    Bok 4 är Dödlig hämnd.
    Bok 5 är Harry Potter: Page to screen.
    Bok 7 är typ Zita the spacegirl? :P
    Bok 8 är Nattens Cirkus.
    Bok 9 är Fatta Eld :P
    Bok 10 är Den andre Will Grayson? (eller Momo eller kampen om tiden?) :P

    Okej,så det är bara en jag inte svarat på :/ Är dock lite osäker på två men ändå..vad irriterande!
    Du lyckades bra med att göra dem svåra!

    SvaraRadera
  18. Kajsa, kajsasbokblogg.wordpress.com
    kajsasbokblogg (a) gmail.com

    Tiden rinner iväg och hinner inte leta upp alla omslag. Därför blir mitt svar kort!

    2. Alena
    6. Shadowhunters
    9. Fatta eld

    Tack för en kul tävling!

    SvaraRadera
  19. Bild 1 Skattkammarön
    Bild 2 Alena
    Bild 3 Anyas Ghost
    Bild 4 Dödlig hämnd
    Bild 5 Beauty Queens
    Bild 6 vet ej
    Bild 7 Ja till Liv! Liv Strömquists ABC
    Bild 8 Klappa händer små
    Bild 9 Älska dig till döds
    Bild 10 Box 21

    Inskickat av
    Helena Örnehed helena.ornehed@gmail.com

    SvaraRadera
  20. Jaha, då går man in och så får man veta att det redan är slut, snyft. Och jag som typ missade de sista fem frågorna. Håhåjaja, jag överlever. Kanske.
    Nåja, jag hade ändå inte en chans, jag kunde typ bara fem av bilderna och de flesta verkar ha kunnat alla...
    Iallafall, jätterolig tävling! Hoppas du gör fler såna, jag kommer nog härma dig nån gång (inte helt, men lite inspirerat) om det är okej ;D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...