onsdag 10 oktober 2012

Min Brevlåda(26): Book Haul Video - Bokmässespecial!


Ännu en speedad Book Haul video. Måste lära mig att vara kortfattad utan att låta så stressig/speedad :P haha förlåt för det!


Böckerna jag pratade om:

- Martina-koden av Martina Haag  (Läs min recension av boken HÄR!)
- Orgasmboken av Katerina Janouch
- Kråkflickan av Jerker Eriksson, Håkan Axlander Sundquist
- Airhead av Meg Cabot
- Den Andre Will Grayson av John Green, David Levithan
- Äta djur by Jonathan Safran Foer
- The Walking Dead, Volym 1: Tills döden skiljer oss åt av Robert Kirkman
- Fulheten by Nanna Johansson 
- Mig blir du snart kär i by Nanna Johansson
- Maran av Lina Neidestam  
- Bild & Bubbla. Feministiska sexserier av  Fredrik Strömberg,Jimmy Wallin
- Ankomsten av Shaun Tan
- Strimmor av hopp av Ruta Sepetys
- Swedish illustrators & graphic designers A-Ö 2013

Random/andra länkar som jag babblade om:

- http://www.djurensratt.se/engagera-dig/blixtaktioner/protestera-mot-kycklingindustrin (listan jag glömde exakt vad den handlade om, läs och skriv på ;) )
- http://www.illustratorcentrum.se/ sidan med de fina bilderna från svenska illustratörer =). Vill ni ha katalogen med så kan man köpa den för 120 kr HÄR.
- Den mysiga pekboken från Gilla böcker hittar ni här.
- Den underbara Fold your own Unicorn, kan ni bland annat köpa här.

Jepp nu är det KÖPSTOPP ett tag fram över .......

Vilken av dessa hade ni satt tänderna i först?

16 kommentarer :

  1. Himla bra och mysig book haul! Tyckte inte alls att den kändes stressad :D

    SvaraRadera
  2. Ganska off topic, men jag drömde att jag träffade dig utanför bokmässan och du dissade mig helt! :-) Var helt förkrossad när jag vaknade.

    Jag tycker att du ska läsa Maran. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gu så hemskt haha! Skulle jag aldrig göra! Haha, jobbigt när folk drömmer så osmickrande drömmar om en :P

      Jo jag är hemskt sugen på den alltså, blir nog snart!

      Radera
  3. Nästa år ska jag fasen stalka dig på bokmässan, du hittar ju hur mkt goa gratisgrejer som helst! Riktigt avis på den där tjocka illustratörboken. Fy sjutton! Är den så underbar som den verkar? Är den värd 131kr? VILL HA!!! Men inget signerat av Bergting?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör gärna det =)

      Kan återkomma ifall den är värt så mycket!

      Radera
    2. Nä glömde dumt nog att ta med något av honom, men träffade honom och pratade med han. Min kompis fick en jättefin signering och drakteckning av honom! Hemsk trevlig var han!

      Radera
    3. Drakteckning? Men åååårgh! Varför var han tvungen å köpa kaffe när vi kom förbi...? Cruel, cruel world!

      Radera
  4. "feministisk porr i skogen" HAHAHAHAHAHHAHA!!!! Lät ju eh intressant. Nämen tack för att du inte visade några bilder. Porrigt är inte riktigt min grej.

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Eller hur plus passion och mango tårta som jag bakat till efterrätt, inte helt fel!

      Radera
  6. Härlig bokhög från mässan. Gillar alla snygga seriealbum som ges ut. Dom är supercoola!

    SvaraRadera
  7. Vilken cool almanacka, en sån ska jag hålla ögonen öppna efter (våra almanackor är jättevanliga och tråkiga...) Illustrationsboken var riktigt fin också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Älskar den trots att jag inte ens öppnat den än. Väntar till efter julen :P

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...