måndag 1 oktober 2012

Månadsrapport: September 2012



Läst i September 2012:
101. Ghost World by Daniel Clowes     80 sidor   (seriealbum)
100. Feber av Maggie Stiefvater   269 sidor
 99.  Buffy the Vampire Slayer Omnibus vol 2 av Joss Whedon   316 sidor (seriealbum)
 98.  Diary of a Wimpy Kid by Jeff Kinney  224 sidor
 97.  The Duff: Designated Ugly Fat Friend by Kody Keplinger    341 sidor
 96.  Vampire Academy: The Graphic Novel    144 sidor  (seriealbum)
 95.  Searching for Dragons by Patricia C. Wrede    242 sidor
 94.  Cinder by Marissa Meyer   397 sidor
 93.  Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs   380 sidor
 92.  Amy and Roger's Epic Detour by Morgan Matson   343 sidor
 91.  Wake av Lisa McMann   210 sidor

Böcker som jag gav upp: 
Varsel av Stephen King, nä tyvärr var denna ett riktigt sömnpiller. Filmen var bättre..

Totalt antal lästa böcker: 11 st


Engelska böcker: 8 st  ^^
Svenska böcker:  3 st   

Övernaturliga inslag: 7 st   
Inga övernaturliga inslag:  4 st      

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre): 5 st  
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer): 0 st   


Antal lästa seriealbum/grafiska noveller 3 ½ (Diary of a Wimpy Kid har ju mycket bilder) 

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus etc)0  st 
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)  8 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   0 st
Antal lånade från kompis/bibliotek:  0 st
Antal rec-ex   3 st  
Gammal/ Omläsning:  0 st
Tävlingsvinst:  0 st

  

Månadens bästa: 


Är det inge tvivel om, det blir Cinder! Sidorna flög fram och jag var helt uppslukad av den =). Super! Vampire Academy som seriealbum var också en riktigt trevlig läsning.


Månadens sämsta/ Månadens besvikelse:

Slår ihop denna titel denna gång för blev rätt många tyvärr. Först ut Varsel....men den läste jag knappt denna månad, har försökt läsa den länge men gav den en sista chans denna månad och gav upp.
Sen har vi tyvärr Ghost World... Förstod mig inte på den, så det var tråkigt =(. Men man kan ju inte gilla allt. Tråkigt bara när Tessan med flera gillar den så mycket, hade hoppats på det jag med.  Buffy Omnibus vol 2 var inte heller någe vidare, men hade läst att den var den sämre i serien så var beredd på det. Hoppas på vol 3! Miss Peregrines hem för besynnerliga barn var även den någon jag sett fram emot så att den inte höll måtten var tråkigt de med. Även Searching for Dragons var en stor besvikelse. Älskade första boken men denna var rätt tråkig faktiskt =(. 

Månadens oväntade:

Feber, gillade den mycket bättre än Frost.

Sammanfattningsvis: Månaden där jag klarade mitt mål på 100 lästa böcker ^^.
Läslusten har varit upp och ner men en helt okey månad har det ändå varit! Många besvikelser dock så de var tråkigt. 


Ska skriva ett inlägg om bokmässan snart jag lovar. Orkar bara inte ta tag i det ikväll, kanske imorron ;)

8 kommentarer :

  1. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Gillade du inte Ghost World? Oooh, vad ledsen jag blir nu! =( Snälla, snälla läs om den om ett år eller något! Jag hoppas du kommer gilla den då! Buuuh, vad bull! Känner mig ledsen också att du fick slösa pengar på den och så var det inte din smak =( Sorry! =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, smaken är ju som baken. Ja jag kan absolut läsa om den om nåt år eller två, kanske fattar den då :P

      Radera
  2. Åh nej jag som hade tänk att läsa Searching for Dragons denna månaden :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättetråkigt. Men du kanske gillar den bättre än mig. Blev bara besviken att det var så lite drakar med i den sen följde man en ny huvudkaraktär som jag inte riktigt fastnade för.

      Radera
  3. Tråkigt med Searching for Dragons... Den har glömts bort i min köpelista just nu, bokmässan har ställt allt lite på ända, men tänkte att jag skulle hinna med den i år. Hoppas tredje och fjärde boken är bättre :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen att jag kommer att gilla Searching for dragons mer. Köpte ju hela boxen.

    SvaraRadera
  5. "Cinder" ska jag föröska läsa den här månaden. Börjar bli lite putt för två av mina tre böcker i tre-på-tre-utmaningen (denna är en av dem) verkar eventuellt vara på villovägar på stadsbibblan där jag tänkt låna dem... Lite av en parentes, jag vet. Men, men. (: (;

    SvaraRadera
  6. Kul att du läste "Feber" även om du inte gillade "Frost" så jättemycket. Jag köpte den på mässan och ser fram emot den :) Fick dock så mycket böcker under mässan att jag knappt vet var jag ska börja...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...