söndag 4 december 2011

Bokbloggsjerka 2-5 december


Kolla HÄR om ni inte vet vad en jerka är ;).


Hur får du tag på dina böcker? Köper du eller lånar du dem? Finns det någon internetbokhandel som du anlitar oftare än andra? Kort sagt: beskriv hur du får tag på dina böcker som trängs i bokhyllan och som gör allt för att fånga ditt intresse.

 På senaste tiden har nästan de flesta av mina böcker varit recensionsexemplar pinsamt nog, men är man student så är man. Svenska böcker beställer jag i första hand som rec-ex för att jag i snål. Men är det av ett förlag som inte ger ut böcker till lite mindre bokbloggare som jag, så köper jag från Adlibris (och emellan åt från Bokus) eller så önskar jag mig dem i present ^^.


Lånar böcker gör jag så gott som aldrig, är för tokig i att samla dem :P Vill ha dem i min fina bokhylla och kunna kolla på dem och minnas hur de var att läsa =).

Engelska böcker köpte jag först på Adlibris men sen hittade jag underbara the Book Depository, som är mycket billigare än Adlibris på engelska böcker, 10-30 kr billigare, fri frakt, snabb leverans så kan inte bli mycket bättre så har köpt mina senaste engelska böcker från dem.

Fast har nu sett att Amazon till och med är ännu billigare, ofta någon tia billigare än book depository. Men då de bara har fri frakt om man beställt över ca 270 kr så har jag inte testat dem än. Efter nyår och jullovet tänkte jag dock unna mig en nu-startar-skolan-tröst-beställning från dem =).

Vart ifrån beställer ni?

3 kommentarer :

  1. Ska genast kolla upp the Book Depository! :-)

    SvaraRadera
  2. Nej, det är väl inget pinsamt att läsa rec-ex!? Det är väl en av fördelarna med att vara bokbloggare:-)

    SvaraRadera
  3. Menade inte pinsamt som att det är nått fel med att läsa rec-ex men att det är pinsamt jag inte kan skärpa mig och beställa en lagom mängd utan att jag nu hade beställt för många. :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...