onsdag 24 april 2013

Vilken serie ska jag fortsätta med?

Jag har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra med vissa serier där jag bara har läst första boken men som det sen inte har blivit av att jag fortsatt. Eller så var jag inte helt övertygad och behöver lite tips om jag ska ge serien en chans till eller inte...

Så eftersom jag älskar polls, som ni säkert märkt, så får ni gärna hjälpa mig genom att rösta!

Ni ser på bilden i ordning vilka jag menar. Jag har redan beställt Chanslös och Rädda mig Inte! som rec-ex så dem ska jag läsa i vilket fall men är ändå nyfiken vad ni tycker om dem.

Vilka serier hade ni fortsatt om ni var jag?
  
pollcode.com free polls

Ni får rösta på hur många ni vill! Plus lämna gärna en kommentar om anledningen till varför jag ska fortsätta med just den serien, övertyga mig!

10 kommentarer :

  1. Googlade Kiki Strike och kom in på typ världens coolaste hemsida! haha. Hur var boken? Har tyvärr inte läst någon av serierna så kan inte direkt övertyga dig om någon.. Hoppas du hittar rätt tillslut ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha cool den hade jag inte sett!

      jo den var bra, men inte jättebra. hade lite lässvacka när jag läste den så kom inte in i den helt.

      Radera
  2. Jag har inte läst några andra än delirium, rör mig inte och själlös. Insåg när jag fick hem bok två i parasollprotektoratet att jag inte var ett dugg intresserad, så sket i den. Men Delirium och Rädda mig inte är riktigt bra alltså! Var tvungen att beställa del tre, Requiem på engelska bara för att Pandemonium slutar med en cliffhanger... Men så grymt bra!

    Rädda mig inte var seeeeg i början, men om du klarar av att vänta typ 150 sidor så blir den mycket bättre sen ^^,

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Parasol Protectorate så den rekommenderar jag varmt! Sen så älskade jag även Nightshade så jag läste den för 2 år sedan men jag tror faktiskt inte att jag skulle ha gillat den lika mycket om jag hade läst den nu.

    SvaraRadera
  4. Läste själv precis uppföljarna till Shatter me och Delirium, och båda var jätte bra, spännande och romantiskta (Pandemonium är tio gånger bättre än första boken ;)) Så jag tipsar om de två. Sen är jag lite nyfiken på Kiki Strike-serien (har själv bara läst den första) så röstar på den också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah själv gillar jag Delirium och Requiem bättre än Pandemonium, men självklart är det den du ska läsa!

      Radera
  5. Jag röstade på Fins. För att jag har läst alla böcker i den serien och verkligen gillat hela serien, alla böcker var ju kanske inte det bästa jag har läst. Men det är en perfekt serie att läsa då man har lässvacka. Väldigt light read och ja passar superbra om man vill varva med lite lättsamt ibland. Så jag älskar dem!

    Delirium gillade jag inte alls. Usch. Gillade verkligen inte karaktärerna i den! Konceptet var bra, men det hade kunnat vara så mycket bättre så blev rejält besviken på den serien.

    Själlös-serien är superbra!! Så röstar på den med.

    Shatter me också då jag älskade ettan. Så jag kommer absolut att fortstätta läsa den serien!

    SvaraRadera
  6. Jag röstade också på Fins, trots att jag nöjde mig med att bara läsa en och sedan gav bort boken. Men har för mig att du gillade den? Och nu när sommaren kommer lullande behövver varje boknörd med självaktning en dos sjöfolk! :D
    Själv ska jag ta mig an första parasollboken snart (har jag tänkt iaf) och är den bara hälften så bra som folk säger så lär jag ju sluka alla böckerna i ett nafs! Hoppas du gillar fortsättningen, har hört att den serien blir bättre å bättre :)

    SvaraRadera
  7. Röstar för Rädda mig inte! För att jag tyckte att den var bättre än den första delen :)

    SvaraRadera
  8. Såklart du måste fortsätta med The Chaos Walking-triologin! De böckerna är grymt spännande och blir bara bättre och bättre ju längre man läser! Tvåan, The Ask And The Answer, och trean, Monsters of Men, är dessutom mycket bättre än ettan!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...