fredag 26 april 2013

Alice i Underlandet- middag!

På tal om firande men något inte så värst bokrelaterat så hade jag middag hemma hos mig igår. Jag och ett gäng kompisar kör "Halv åtta hos mig"- middagar varje torsdag och igår var det min tur ^^. Eftersom jag hade lite lätt Alice i Underlandet tema på dukningen tänkte jag att det skulle vara kul att dela med mig av lite bilder även om det inte har med böcker att göra. Hoppas det är okey ;).

Mitt überfina kompisgäng, sorry Rebecka att du inte fick plats i bilden men man ser iallafall din supermysiga nya tröja =).

Lagade hemmagjorda tortellinis med ricotta, spenat och parmesanfyllning.  Till det var det egengjord kronärtskockspesto och polkabetssallad ^^.

Men shit det var nog det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv, har träningsvärk i armarna efter allt kavlande haha.

Körde dekorering med massor av random ljus, och smycken. 
Allt som kunde passa som jag redan hade hemma =).

Sedan hade jag gjort placeringskort till alla med papper från ett gammalt block köpt i Japan och hade Alice i Underlandet klistermärken på dem och på glasen =).

Sedan var det dags för efterrätt efter det här receptet. Blev inte alls som på bilden i receptet men blev tillslut rätt nöjd ändå måste jag säga, speciellt efter mina fina kompisars komplimanger. 

Skulle föreställa ett äpple längst upp.

Notera att alla glasen hade "Drink Me?"...

... "Eat Me" eller "Try Me" lappar knutna runt foten och hade Alice i Underlandet klistermärken på, så man kunde hålla koll på sina glas =). Lite fiffigt eller hur?


Hoppas ni får en bra fredagskväll och helg!

16 kommentarer :

  1. Låter som en middag direkt hämtat från boken. Jättetjusigt ^_^

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilken häftig rolig fin och smarrig middagabjudning! Vilket jobb du lagt ner! Förstår att du fick träningsvärk :) Superstolt över min unge!

    SvaraRadera
  3. Ser supermysigt ut! Sjukt avancerad mat :) Det ser riktigt gott ut!

    SvaraRadera
  4. Gud vilket kul tema! Ser supergott ut! :D

    SvaraRadera
  5. Shit, vad tjusigt! Där fick du allt till det^^ Du är så duktig på detaljer, maskerader, att rita och allt möjligt! Superfint Miriam <3

    SvaraRadera
  6. Vilken fin middag! Imponerad :)

    SvaraRadera
  7. Vad kul. Jag och några kompisar kör också på halv åtta hos mig. Fast eftersom tiden alltid blivit kl sex, kallar vi det "sex hos mig"! (; (: Mysigt tema! (:

    SvaraRadera
  8. Riktigt fin dukning!
    Svar; Tack för svaret! Det var verkligen till hjälp! :D

    SvaraRadera
  9. Älskar sånt här men brukar aldrig vara ute i god nog tid för att hinna göra det själv. Snyggt gjort!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...