fredag 5 april 2013

Liebster Blog Award

Har blivit taggad av fyra underbara bloggar att göra en liten Liebster Blog Award enkät, helt otroligt!

Vilket jag självklart gör när ni varit så snälla och taggat mig. Brukar vara lite dålig på att svara på taggs men ska bättra mig, ska även spela in bokbingotaggen nån gång nästa vecka tänkte jag.

De underbara bloggarna som taggade mig var 23 minuter, Boklyckan, Nellons Bokblogg och Bokslott. Besök dem NU om ni inte redan gjort det! Tycker om era bloggar jättemycket så tack så mycket!

Nu över till enkäten:

Vad ville du bli när du var liten?

Minns inte vad jag ville ha för yrke men var tokig i att bada och simma under vattnet och ville ha rött långt hår ner till midjan.. Ja, drömmen var att vara Ariel!



Vad är du idag?

Idag är jag student, pluggar till att bli civilingenjör i Datateknik på LTH i Lund. Så inte så likt en sjöjungfru direkt men har iallafall haft rött hår några gånger...



Vart vill du helst resa?

Japan... tjatigt men sant. Har inte tröttnat på det landet ännu inte. Men om allt går vägen ska jag faktiskt åka till Tokyo i början av Juni så håll tummarna för mig! Ska bli så galet kul och lovar att göra ett långt inlägg eller två (eller tre) om allt jag gjort, ätit och shoppat. I fall ni vill förstås?



Var ser du dig själv om fem år?

Vid det laget är jag 30, skrämmande tanke. Nä men då har jag förhoppningsvis tagit examen (har bara ett år kvar nu så borde blivit av vid det laget) och hoppas på att jag jobbar på ett roligt och givande teknikföretag. Sedan borde tanken om barn kanske kommit upp vid det laget. Men framför allt.... så vill jag ha en fin lägenhet (gärna i Stockholm) men ett eget BIBLIOTEK!!! *drömmer mig bort*



Rött eller vitt?

Jag antar att frågan syftar på vin och är inte så förtjust i vin men om jag måste välja är vitt helt klart bättre. Rött tycker jag inte om alls.



Sommar eller vinter?

Sommar sommar ljuvliga sommar. Sol och värme ge mig! Har aldrig varit någon vintermänniska, kan vara kul någon månad max med glittrande snö men sen tröttnar jag fort. Har knappt aldrig åkt skidor eller liknande heller som kan kompensera kylan så nej verkligen inte vinter.



Skog eller hav?

Med tanke på vad jag skrev att jag ville bli när jag var liten borde inte svaret komma som någon stor chock. Det är hav såklart! Loves it!



Vad gör dig ledsen?

Att vi människor behandlar djur så fruktansvärt vidrigt. Att ca 99 procent av alla grisar i Sverige aldrig  får se solljus är något av det sorgligaste jag vet. Även om jag inte vet om den siffran stämmer till hundra procent är det hur som helst väldigt väldigt högt antal som under hela sitt liv aldrig får vara ute. Det tycker jag är gruvligt. Läs mer om vad jag tycker om djurrätt här.  Sedan gör det mig ledsen att tänka på hur miljön kommer se ut för mina framtida barnbarn, hur haven kommer vara helt utfiskade om 50 år om inte strängare regler görs och följs nu direkt.
Blir så ledsen på allt vi människor förstör.



Vad är det bästa du vet?

Att pussas <3, att umgås med kompisar och göra roliga spontana grejer och att läsa förstås. Resa är även riktigt underbart kul!




Sedan är tanken att man ska tagga vidare detta till fem personer tror jag det var. Men känns som att de flesta redan har gjort denna, så taggar alla som INTE har blivit taggade än!

^_^

6 kommentarer :

  1. Åh tänk att kunna vara Ariel, det låter helt underbart :) Att ha en lägenhet med eget bibliotek låter inte heller så fel, det hade jag också gärna velat ha :)

    SvaraRadera
  2. Tittade du på Ocean Girl när du liten? https://www.youtube.com/watch?v=68IuqSiABSs Det gjorde jag. Inbillade mig aldrig att jag kunde bli som Ariel: Jag ville bo på en fin ö med vit sand och leka med en knölval. För det är ju mycket troligare! :P Och jag minns att jag simmade som hon under vattnet, med fötterna ihop. Det gör jag fortfarande. Bara för att :]

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det, känner inte igen namnet. *kollar videon* Nä den känner jag inte igen. Hade jag nog gillat som liten.

      ^^ mys

      Radera
  3. Åh, det lät som en kul grej (enkäten, alltså). Den första frågan var enkel; jag ville bli privatdetektiv ;) /Bokdetektiven (också i Lund, för övrigt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med en till lundare, får se till att komma på nästa bokbloggarträff när vi har det igen!

      Radera
  4. Grattis :D
    *huttrar* Vinter? Aldrig i livet att jag skulle välja vinter, med tanke på att det är APRIL och att det fortfarande är snö ute i det här förfärliga landet O_o

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...