måndag 1 april 2013

Månadsrapport: Mars 2013


Läst i Mars 2013:


29. The Summoning by Kelley Armstrong   390 sidor
28. TWD vol6 - Totalt jävla mörker av Charlie Adlard, Cliff Rathburn 144 sidor  (seriealbum)
27. Diary of a Wimpy Kid: The Last Straw by Jeff Kinney   218 sidor
26. Berättelser från Engelsfors av Sara Bergmark Elfgren m.fl  112 sidor (seriealbum)
25. Buffy: The Long Way Home by Joss Whedon  136 sidor  (seriealbum)
24. Besvärjelser och beskydd av Maria Friedne
23. Lou! Summertime Blues av Julien Neel   48 sidor  (seriealbum)
22. The One and Only Ivan by Katherine Applegate   300 sidor  (vers)
21. Pythians anvisningar av Jerker Eriksson, Håkan Axlander-Sundqvist  379 sidor


Böcker som jag gav upp: 
Ingen.

Totalt antal lästa böcker: 9 st


Engelska böcker:  5 st          
Svenska böcker:  4 st   

Övernaturliga inslag:  5 st  

Inga övernaturliga inslag:   4 st         

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre):  5 st  
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer): 0 st   


Antal lästa seriealbum/grafiska noveller/bilderbok:  4 st
Antal "vanliga" böcker:  3 st...
Antal noveller:  0 st
Antal böcker på Vers: 1 st

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus/CDON etc):  0 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)  4 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   2 st
Antal lånade från kompis/bibliotek:  0 st
Antal rec-ex   3  s
Gammal (minns inte köpplats) 0 st
Tävlingsvinst:  0 st
Bokvänsbok: 0 st

Månadens bästa: 


Månadens besvikelse:

Inte lika underbar som ettan..

Månadens oväntade:

Ingen tror jag.

Sammanfattningsvis:  

Dumma lässvackan håller i sig från februari... Mest seriealbum läst denna månad. Inte ens många versböcker till temat har jag läst. Nepp denna månad var jag inte på topp!

Håller tummarna på att April blir en bättre månad och SNÄLLA SNÄLLA kan inte vårvädret komma med, är så trött på snö och is och snö och is....

Sett på i Mars 2013:


Tänkte börja skriva lite om filmer och tv-serier jag sett med. Tycker det är så mysigt när ni andra gör det. Sen måste jag ju erkänna att det mest är för min egen skull, jag är tokig i listor så är det bara.

Men kom på att jag ville göra detta nu, så har inte skrivit ner exakt vad jag sett på denna månad utan tar bara dem jag minns.

Filmer:

       
     
Läs min recension om the Host här.  

Är det någon mer film ni vill ha recenserad förresten, så säg till! Var ju några stycken som är filmatiseringar av böcker!


TV-serier:

   
  

Ej medräknat serier som går på tv som jag kanske strökollat något avsnitt men som jag inte följer. Följer Sveriges Mästerkock med men känns inte som den serien passar in här. Märker att jag nästan bara kollar om serier, alla utom How I Met Your Mother och New Girl är serier som jag kollar om från början och som jag redan har sett.

Buhu Veronica Mars avsnitten är slut, kollade på sista dvdn i säsong 3 boxen utan att fatta att det var sista skivan. Fanns nämligen en till skiva med extra material, vilket jag trodde var kanske två avsnitt till. Superfail! Så ledsen jag blev när jag insåg att det inte fanns någe mer. Dumma säsong 3 som slutar så tråkigt, inte sorgligt men tråkigt, fattade ju inte ens att det var säsongsavslutning. Att det inte var ett serieavslutningsavsnitt är en sak, det var ju antagligen för att de själva inte visste att det inte skulle bli en säsong 4 antar jag. Men fortfarande ett väldigt mesigt avslut på en så episk serie tycker jag. Vem håller med? Men WOOOHOO för att filmen blir av! Så pepp!

Har sen också köpt säsong 1 och 2 av Arkiv-X som jag ska kolla om med samma kompis som jag kollar Dark Angel med. Kommer bli skitkul, var jättelänge sen jag kollade på det. Minns att jag älskade alla mystiska avsnitt, men var inte helt förtjust i alien-avsnitten. Får se hur det blir nu.

På tal om tv-serier OMG OMG OOOOOOMMMMMMMMGGGGGGGGG!!!!!!!!!!111%&¤%" *ja ni fattar jag är PEPP med stort P! * GAME OF THRONES säsong 3 startar idag! Ska dock vänta några dagar med att se avsnittet. Hur jag nu ska kunna hålla mig >.<?! För jag ska nämligen på Game of thrones maraton på tisdag och se hela säsong 2 först... wish me luck!



Är ni med pepp?

12 kommentarer :

  1. Håller med om att snön mer än gärna får försvinna helt nu!
    Och jag har inte sett Game of thrones! Det är iofs lite skönt för då vet jag ju inte ens vad jag missar ;) Men jag har första boken i hyllan, vill hlst läsa den först.. Även om det inte är samma eller alls likadant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se den se den se den!

      Jag har alla böckerna hemma men väntar med dem tills jag inte är kär i tv-serien längre eller tills den är slut. För mig så går serien först. har aldrig haft en tv-serie jag tyckt var så här spännande förut så vill inte förstöra den genom att veta vad som kommer hända :P.
      Men vill ju samtidigt läsa böckerna också... svårt.. Får läsa de böcker jag redan sett tv-serien på någon dag. Men så tjocka.. får se när jag har tid!

      Radera
  2. Jag tittade på Lejonkungen i förra veckan och har sedan dess sprungit runt och sjungit på nästan all musik ifrån filmen. In the djungle, the mighty djungle, the lions sleep at night ;)

    Hoppas att lässvackan snart ger med sig!

    SvaraRadera
  3. Har precis börjat se veronica Mars, sett två avsnitt och känns som en hitt!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Woho det är det, det är det!

      Speciellt med ditt namn så måste ju serien bara vara ett måste ;P!

      Radera
  4. Jag tycker alltid att läsningen brukar vara halvseg när vintern och våren slåss lite mot varann... ;p Fast du läser ju alltid mer än mig i vilket fall! (;

    Rekommenderas "Now is Good"? Såg "The perks of being a wallflower" och föll lite för den (och såg som parentes "Catch me if you can" i söndags). (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den var väl helt okey, men inte jättebra. Skulle inte betala för att se den men annars sevärd.

      ^^

      Radera
  5. Veronica Mars-film? What? Vad har jag missat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÅGOT AWESOME har du missat!

      http://www.imdb.com/title/tt2771372/?ref_=fn_al_tt_2

      Radera
  6. Jag skulle älska att läsa din recension på "Looper" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir kanske något minirec- liknande inlägg med filmer då om jag kommer ihåg ^^

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...