tisdag 16 april 2013

Temainlägg: Nästa tema blir....

Jag har nu läst klart alla böckerna till Vers-temat som jag tänkt läsa och ska bara ta mig tid till att spela in videon, men innan dess kan ni gärna hjälpa mig välja nästa tema =).

Jag har fyra förslag som jag är sugen på:

Film vs bok:


Ett tema där jag läser boken och ser filmen och jämför vilken jag gillade bäst ^^. Finns ju massor av filmatiseringar och dess böcker som jag ännu inte läst eller sett.

Seriealbums klassiker:


Ett tema jag kommer ha någon gång, för jag är jättenyfiken på att läsa dessa. Tror dessa kan vara grymt bra. Temat kan även kombineras med dess filmatiseringar =).

Middlegrade böcker:


Ska jag vara helt ärlig så är det mest för dessa böckers omslag som jag vill ha middlegrade tema. Tror annars jag kommer bli rätt less på att läsa om 11åringar men vem vet. 

Fairy böcker:


Ett tema jag inte är supersugen på men samtidigt lite nyfiken på ändå, ja det är lite oklart. Men efter att ha sett Bokparadis ha det temat tänkte jag att det kanske var dags ändå?


Nästa tema blir?
  
pollcode.com free polls 

13 kommentarer :

  1. Haha, känner samma sak med MG-böcker. Vill ju ha/läsa dem för omslagens skull! Men det finns ju många guldkorn där också, t.ex. Harry Potter och Percy Jackson :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tänkte så med men HP är ju verkligen once in a lifetime och percy gillade jag inte... men är dags att bli motbevisad om mina fördomar tror jag! ^^

      Radera
  2. Jag bläddrade i V for Vendetta på SF-bokhandeln. Men teknarstilen i den föll mig inte alls i smaken, annars var jag med nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm har inte kollat i den än, kanske jag inte heller gillar men vill helt klart läsa den ändå!

      Radera
  3. Svårt att välja för alla teman verkar bra/intressanta på sitt sätt. Kanske film vs bok eftersom det är lite annorlunda i jämförelse med annat du har haft tidigare? Men det kommer bli roligt att se vad du tycker vilket tema det än blir. Gillar dina tema-inlägg! :) Hade varit roligt att prova på själv, men tror inte att jag skulle kunna hålla mig till det.. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo lite kul med något lite annorlunda tema.

      Tack =) Kul att du gillar dem!

      Jo gör det! Du kan ju ha lite mindre böcker per tema, typ bara 3 böcker?

      Radera
  4. Hehe, jag kommer ha böcker som blivit film som tema i maj så kommer också läsa böcker och så se filmerna (om de kommit ut än vill säga ;)).

    SvaraRadera
  5. Åh middelgrad tema, det måste ju vara något för mig. Tack för tipset :P

    Kul att kunna inspirera någon dock måste jag ändå rösta på Seriealbums klassiker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så ;p

      Yey kul att NÅN iallafall vill att jag ska ha det temat :P

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...