tisdag 23 april 2013

Minirec x 3: Seriealbum!


Lou! Summertime Blues by Julien Neel

Engelska, 48 sidor, Del två. Utläst 8 mars 2013

Minirecension:

Inte lika bra som första albumet tyvärr. Söt men för kort, växlar med lite intetsägande till att vara klockren och underbar.

Tycker ännu en gång att tecknarstilen är både snygg och ful på samma gång. Något jag stör mig på är all skrivstil som är så himla svårläst, men som tur var är det inte det så ofta.

Gillar tyvärr inte delarna med sång eller mammans sci fi bok. Tycker det är ointressant men resten är sött.
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus][CDON],
Inbunden
:[Adlibris][Bokus][Bokus]
På Svenska: Inbunden:[Adlibris][Bokus][CDON]

Diary of a Wimpy Kid: The Last Straw by Jeff Kinney

Engelska, 218 sidor, Del 3. Utläst 22 mars 2013

Minirecension:

Börjar tröttna på den här serien tyvärr. Vissa delar skrattar jag åt men Greg är verkligen en osympatisk karaktär. Lite trött på honom. Är även fortfarande många skämt jag redan har sett från filmerna.

Men snygga ryggar har böckerna ju, så någon gång läser jag väl fyran men pausar nu ett tag. 
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Adlibris][Bokus][CDON], Inbunden:[Adlibris][Adlibris][Bokus]
På Svenska: Häftad:[Adlibris][Bokus][CDON], Kartonnage:[Adlibris][Bokus][CDON]

TWD vol6: Totalt jävla mörker av Charlie Adlard,

Cliff Rathburn

Svenska, 144 sidor, Del 6. Utläst 29 mars 2013

Minirecension:

Denna var stööört blodig och innehöll en massa död igen, helt galet. Men shit vad jag älskar det!

Random tankar: (markera för att läsa spoilers)
- Varför stänger de inte bara grindarna direkt? Hur kan de annars vara säkra att de har rensat om mer kan komma in?

- Älskar hur en viss person [får sin hämd. Åh gruvliga hämd. Till och med värre än Lisbeth Salander hämd. Det är inte dåligt det]! Måste vara väldigt störda människor som skriver manus. Aj bara aj säger jag bara..

- Det är bra översatt, men i vissa fall låter faktiskt svenska rejält fånigt. Bitare nä tyvärr Biters funkar, men det gör det inte på svenska.
På Svenska: Häftad:[Adlibris][Bokus][CDON]
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus][CDON]

1 kommentar :

  1. Jag tycker tyvärr att Lou tappar stadigt för varje bok, med undantag för femte som är lite bättre än fjärde. Första gav jag tydligen en femma, sen är det dalande. Kanske är det så att jag tröttnat på Lou...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...