onsdag 17 april 2013

Buffy: The Long Way Home by Joss Whedon

Titel: Buffy: The Long Way Home
Författare: Joss Whedon mfl.
Förlag: Dark Horse
Antal sidor: 136 sidor
Språk: Engelska
Serie: Del 1 av säsong 8.
Rec-ex: Nej.

(Utläst 11 mars 2013)

Beskrivning från Goodreads:

Läs inte om ni inte har sett hela tv-serien till säsong 7. För detta är alltså säsong 8 av serien!!

Since the destruction of the Hellmouth, the Slayers-newly legion-have gotten organized and are kicking some serious undead butt. But not everything's fun and firearms, as an old enemy reappears and Dawn experiences some serious growing pains. Meanwhile, one of the "Buffy" decoy slayers is going through major pain of her own.
Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON], Inbunden (annat omslag samlingsbok): [Adlibris][Bokus][CDON] 

Kommentarer:

Börjar väldigt speciellt och skumt som när en tv-serie har gått för länge och gör en stor vändning för att få in lite nytt i serien... Är inte helt inne på fortsättningsspåret dock, hade hellre haft samma stil som tv-serien. Men verkar bli okey ändå. Hoppar rakt in i det nya lite för snabbt, hade velat ha en mer långsam start som fortsatt efter där serien slutade. Gillar inte massiva slayers grejen, var ok några avsnitt men hade nu hellre bara velat läsa om Buffy och the Scooby Gang.

Tycker tyvärr den hoppar så mycket att jag inte hänger med vad som händer riktigt. Är så många ansikten och nya karaktärer att jag inte orkar med, vill bara ha de vanliga de "riktiga" huvudkaraktärerna. Men när jag väl fattar älskar jag det.

Riktigt snyggt ritat är det dock, älskar att allt är i färg.

Sammanfattning:

Bra men inte så bra som jag hoppats. Synd att de är så dyra när jag inte älskar dem med, för nu velar jag om jag ska köpa resten eller inte. Va tycker ni som har läst resten?

Älskar ju Buffy-humorn..

Recensioner från andra bloggar:

Nelly I Read N SeeEn sida till.

Random tankar:

- Många var tecknade likt skådespelarna men inte direkt Dawn och Andrew, undra varför? Dawn växlar, hon är ibland lik och ibland inte.

- Hur fan visste de att de skulle använda en spegel?

2 kommentarer :

  1. Överlag tycker jag väl att säsong 8 var något av en besvikelse, det innebär inte att det var dåligt men aldrig så bra som tv-serien var. Ett av de stora problemen, vilket Joss själv har pratat om, är att utan någon budget som hämmar kan man göra vad som helst så de gick lite bananas och mer fokus hamnade på häftiga scener än på relationerna. Om jag har förstått rätt så ändrade de riktning i säsong 9 och fokuserar mer på relationer och sådant igen, men de har jag inte läst ännu så vet inte hurvida det är sant eller inte. Jag köpte de fyra inbundna utgåvorna "biligt" via amazon (de var nedsänkta till 14 pund), tyckte det var värt med tanke på vad paperback-utgåvorna kostar. /quivivraverra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tråkigt :(

      Hoppas att säsong 9 blir bättre då... om man nu kommer dit när de är så dyra :p

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...