fredag 6 april 2012

Temainlägg och Videorecension: Sjöjungfrur - Temavinnaren avslöjas!

Här har ni en något förvirrad första temainlägg/videorecension.
Hope you like ;)!

Del 1 och Del 2:
 

- Rättelse: Ingo är en engelsk bok men ÖVERSATT till svenska. Ingen svensk bok från början ;).
- Glömde även säga att Extrat i Forgive my fins även innehåller ett recept på Sjöjungfru muffins ^^

Böckerna jag pratade om var iallafall dessa :

 (klicka på omslaget för att komma till Goodreads och för att få en beskrivning av boken, vem som skrivit boken etc)

För er som inte orkade kolla på hela (videon blev lite för lång.. förlåt!) så kan jag avslöja att vinnaren för detta tema blev Forgive my Fins!
Och som jag sa i videon så får ni jättegärna ge mig lite kritik/synpunkter på hur jag kan förbättra framtida videos =). Var lite svårt att hålla allt i minnet som jag ville ta upp men fick med det mesta tror jag. Blev lite långt som sagt men svårt när man ville få med så mycket. Har ni några tips på hur jag kan korta ner så säg bara till!

Inte speciellt bra ihopklippt heller de vet jag men orkar inte sitta längre med  "Windows live movie maker" som är oroligt B.. tar sån jävla tid att bara ändra en liten grej. Inte världens användarvänligaste program nej >.<. Och vet att det blev lite virrigt så de behöver ni inte säga heller men ska försöka strukturera upp det lite bättre till nästa gång ^^.
Vanliga skrivna recensioner på böckerna kommer också, men eftersom jag inte är så snabb på att skriva dem och har många böcker före i recensionskön dröjer det säkert någon månad innan de kommer upp ;).

12 kommentarer :

  1. Vad roligt, jag gillar dina videoinlägg :)

    SvaraRadera
  2. Kul med ett nytt videoinlägg!

    Vill läsa om sjöjunfrurna som har varsin sjöhäst parkerad i garaget. Så sött!!!

    SvaraRadera
  3. Alltså du verkar så fruktansvärt go! Du skulle kunna få sitta på mitt rum och bara babbla på hur mycket du ville!
    Jag tror inte sjöjungfrur är något för mig, men man kanske får ge Forgive my fins en chans i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Men så söt du är! Och så behagliga att lyssna på! Fina Miriam!

    SvaraRadera
  5. Men gu va gulliga ni är =) Tack så mycket!

    Ni gjorde min dag med era söta kommentarer ^__^ Behövde jag verkligen nu under mitt tråkiga tentapluggande!

    SvaraRadera
  6. Det är en rolig grej det där med tema läsning! Man kanske borde försöka sig på något liknande?

    Jag kunde tyvärr inte se hela första videon för den hakade upp sig där vid 7 minuter något men det var nog kanske bara för mig..

    Sen måste jag bara säga det är så roligt när du gör video inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det =)

      Jaha konstigt. Verkar inte som om det händer för andra, verkar inte hända för mig iallafall..

      Tack =) kul att du gillar!

      Radera
  7. Kul recensioner på ett intressant temainlägg, även om jag inte direkt känner att någon av böckerna skulle passa mig. Tyvärr inga direkta synpunkter/tips på hur du kan göra det bättre till nästa gång, tycker det funkade ganska bra som det är och skulle tro att det flyter på bättre när du fått in vanan lite mer (och kanske går att få kortare då också). Härligt att lyssna/se på iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Nä det är ju inte böcker som passar alla. Var inte helt min stil heller, men kul att testa nått nytt!

      =)

      Radera
  8. SV: Tittade faktiskt på din video medan jag höll på och läste boken och tyckte att det du sa om den var helt klockrent. Precis så som jag upplevde den ^^

    Gillade förresten videon och det ska bli kul att se nästa tema :)

    SvaraRadera
  9. Det verkar inte stämma att sjöjungfrur inte har ringar på... eh... tårna. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=403540336359124

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...