lördag 7 januari 2012

Day 18 – A book that disappointed you

 Dag 18: En bok som gjort dig besviken:

En av mina senaste besvikelser var tyvärr "Momo eller kampen om tiden" flera av er hade tipsat om den men jag tyckte den var lite seg. Blev så otroligt ledsen, den var inte alls som jag hade tänkt mig och hade hört så gott om den att jag förståss hoppades att jag också skulle älska den så som många av er gjorde :(.

Men jag verkar ensam om att tycka det. Är nog mig det är fel på :P

Den allra senaste besvikelsen var tyvärr "Boktjuven" av Markus Zusak som också verkar ha varit en storfavorit hos många. Jag gillade den men blev inte lika överväldigad som det kändes att ni andra blev.

Får sluta förvänta mig samma reaktion som alla andra får, utan bara jämföra med mina egna läsupplevelser. Men det är svårt när man läser så många bokbloggar varje dag. När man läser så många fina recensioner om böcker som man själv sen inte tyckte om lika mycket :(. För visst är det tråkigt att bli besviken på en bok som alla andra verkar älska?

För andra dagarna från utmaningen kolla här!

3 kommentarer :

  1. Jag håller med dig om att förväntningarna byggs upp riktigt högt när man får läsa så många lovordande recensioner. Jag blev jättebesviken på City of Bones, som 90% av de bokbloggare jag har läst, verkligen älskar!

    SvaraRadera
  2. Jag blev också besviken på den, men bok två hade jag sen inte lika höga förväntningar på så den tyckte jag istället mycket bättre om =)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig angående Boktjuven, där jag inte heller var så begeistrad som de flesta andra. Det kan bli så med för höga förväntningar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...