måndag 16 januari 2012

Videoinlägg (4): Bookshelf Tour del 1, Januari 2012

Så äntligen dags för ett inlägg jag velat göra länge länge =) En bookshelf tour ^^ Woho riktigt skoj! Är galen i att kolla på sådana klipp själv och har sett hur många som helt på youtube så var kul att äntligen få göra en egen.

Men först lite varningar/ tankar / klagomål på mig själv:
- Är noob när det kommer till att filma och redigera så är lite skakigt och hackigt :p
- Mumlar och säger fel hela tiden, lite är bortklippt där av de hackiga i filmen men finns massor kvar. Att uttala titlar var tydligen inte min starka sida ^^.
- Jo jag vet att jag inte är ensam i världen om att hata att höra sin egen röst på film men guuuud så fånig jag låter. Varför kan man inte låta som man gör i sitt egen huvud!? Låter ju mycket bättre där :P
Visste inte att jag lät så himla tjejig och hade så tydlig stockholmsdialekt, trodde faktist inte att det var så illa. Känner inte igen mig själv >.<. Men var inte rädda! Är ingen snobbig 08a även om jag kanske låter som det emellanåt =)!
- Pratar även väldigt snabbt när jag är ivrig, ber om ursäkt för det ;).

Så slutklagat! Men kunde inte låta bli, här har ni filmen:


Del 1 av 2, hade blivit för långt annars.

Fösta delen var alltså böcker jag har i min olästa bokhylla (har en del... :P) och mina inbundna böcker, alla mina serier och paperbacks kommer i nästa video som jag måste redigera innan jag kan lägga upp den. ^^

Detta är förresten bara mina böckerna jag har i Lund.  Resten av böckerna finns tyvärr i Stockholm hos föräldrarna. Får inte plats med allt här nere och skulle vara kaos att få ner alla :P. Är ju tyvärr även onödigt att flytta hit dem när de mesta som finns hos föräldrarna är utläsa och då detta ändå bara är ett tillfälligt boende. Men åh vad jag saknar dem.. :P Älskar att ha böcker i hyllorna och att titta på dem, så ser fram emot att ha en icke studentlägenhet där jag kan ha alla mina älskade böcker samlade =) *boknörd i själ och märg*



Tyckte ni detta var kul kan ni väl förresten göra en egen video? Älskar som sagt att kolla på va folk har för böcker hemma. Hur era bokhyllor ser ut och hur folk har organiserat hemma i hyllorna.
Tycker även att det är intressant att se hur böckerna som man har kikat på på nätet ser ut på riktigt om de har snyggt omslag och speciellt hur ryggarna ser ut. De ser man ju inte på nätet, men det är ju det som sen syns när man har dem i hyllan. Någon som mer brukar kolla efter det? Eller är jag ensam om min bokytlighet?

Ser fram emot på att bli bättre på att filma och redigera. Måste lära mig redigering mer på riktigt, det är verkligen kul men pilligt och tar en jekla tid. 

=)

11 kommentarer :

  1. Vilken rolig idé! Sluta vara så självkritisk- det lät hur bra som helst ju!! Det är så roligt att få snoka i andras bokhyllor och det är modigt av dig att lägga ut. Får se om jag följer ditt exempel nån dag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag vet, fånigt av mig. Men det är lite läskigt att lägga upp en video med sig själv så. Men jag vänjer mig nog =)

      Ja visst är det kul att snoka ^^

      Det tycker jag du ska göra!

      Radera
  2. Roligt att se och du låter inte alls konstig på något sätt :) gillar bokhyllorna, speciellt klockan och kul att se vad du har för böcker i hyllorna. Synd att du inte gillade Abercrombie, tempot är ju inte alltför högt i första boken men blir något bättre i andra (delen, läste dem på engelska).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket tur då =)

      Jo kanske ger nästa en chans till, men finns så många andra böcker som lockar...

      Radera
  3. En efterlängtad video! :D Och ja, jag har också Jonathan Strange och Mr Norell oläst i bokhyllan. Det är så synd att boken har sån liten text. Funderar på att försöka hitta en med större text och kanske större format bara för att ta mig igenom den.

    Tänkte försöka mig på att göra en första video när jag åker ner till Stockholm få se om det kommer upp någon, har inte bestämt om jag ska synas i kameran eller inte. Tänkte dock prata om bokserier som jag har läst.

    Förresten, roligt att du är från Stockholm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja testa det! Hoppas de hjälper =)

      Ja gör det!! =) Blir jättekul om mera visar sina bokhyllor eller annat boksnack =)
      Är det bookshelf tour behöver man ju inte synas, och eg inte annars heller. Bestämmer man ju helt sjäv!

      Du med då eller? Ja stockholm är en underbart fin stad =) Älskar Stockholm ^^

      Radera
    2. Japp är egentligen från Stockholm men bor nu i Umeå för studier :)

      Radera
  4. Det här var ju jätte roligt att titta på! Och det du klagade på märkte man inte alls av. Och de där tre boxarna till bokhyllor var super snygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) kul! Ja visst är de! Och inte så dyra heller, bara 499 tror jag. Det är inte så farligt ^^

      Radera
  5. Nice! Håller med om att ens egen röst verkligen låter bättre inne i huvudet än när man hör sig själv... Ser fram emot del 2!

    SvaraRadera
  6. Trevligt med bookshelf tour :) Fast egentligen är väl inte Shaun Tans böcker och Önskepricken seriealbum utan bilderböcker. Men annars jättekul att se :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...