lördag 14 januari 2012

I Min Brevlåda (6)

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. Några gånger i månaden tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i "brevlådan" (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar och även de som inte kommit i brevlådan utan som jag köpt i en fysik butik eller på second hand etc).


Ursäkta för att jag har varit så dålig på att skriva inlägg men har precis skrivit en omtenta så mycket tid har gott till den och till att flytta tillbaka till Lund efter jullovet :P.

Tänkte iallafall köra ett litet I Min Brevlåda inlägg =). Har även spelat in en book shelf tour, men den ska redigeras och det hinner jag inte idag så den kommer väl någon gång nästa vecka eller kanske imorron gissar jag.

Så till mina nya böcker:
Efter att jag blivit lite ledsen över att jag inte fick något seriealbum i julklapp så köpte jag denna:

 

Prins Charles känsla av Liv Strömquist :
Ett seriealbum som jag velat läsa länge och som jag läste ut härom dagen så recension kommer ;).
När jag sen åkte till Uppsala så passade jag även på att besöka den supermysiga bokaffären The English Bookshop. Som jag inte kunde gå tomhänt ifrån. Så jag köpte denna:
(hade ju ändå läst ut Hunger precis så då måste jag ju ha nått nytt att läsa....)
   

 Uglies av Scott Westerfel:
 Del ett i Uglies serien, som jag även den har läst ut =). Älskar de vita omslagen och ser fram emot att beställa del två.

Sist men inte minst passade jag även på att besöka Sf-bokhandeln när jag ändå var i Stockholm över lovet. Livsfarlig affär, höll i säkert fem böcker och velade vilka jag skulle köpa. Hade fått paus presentkort i julklapp så tomhänt kunde jag ju inte heller vara här eller hur? Slutade med att jag ändå lade tillbaka böckerna som jag höll i. För i mitt hjärta visste jag ju vad jag helst ville ha:


A Song of Ice and Fire boxen:
Åh vad jag har längtat efter att köpa denna, men har velat fram och tillbaka vilka omslag jag ville ha :P. Gillar bäst storpocket och älskar stor text, men många av Game of Thrones boxarna har haft så liten text och är så galet långa att jag sucktat efter storpocketvarianten. Men då de är väldigt mycket dyrare visste jag inte hur jag skulle göra. Tills jag hittade denna box =) Som en blanding av storpocket och vanlig pocket, lagom stor text och jättefina färglada omslag =) KÄR!

De var det senaste i bokhyllan. Men har beställt tre böcker från the Book Depository, så ett till IMB-inlägg kommer snart ;) . Vad har du nyligen köpt/fått/beställ för böcker?

=)

4 kommentarer :

  1. Åh,jag läste Ful för några år sedan,och tyckte de var jättebra! Fast de engelska omslagen är mycket coolare,den här är liksom snyggt och jag gillar de ser ut som om man ska skulptera något eller så!

    SvaraRadera
  2. Gillar också de vita omslagen (uk-version) på Uglies-serien. Men själva serien tyckte jag inte imponerade så mycket.

    SvaraRadera
  3. Tyckte inte heller den var superbra, men ändå trevligt med dystopi och helt klart läsvärd =)

    SvaraRadera
  4. Alltid härligt att få hem nya böcker :) och sf-bokhandeln är verkligen livsfarlig :P själv har jag ett presentkort på akademibokhandeln att handla upp, får väl se vad det blir där. Lutar åt sista eragon-boken och så någonting mer...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...