lördag 21 januari 2012

Planerar mega-beställning från Amazon, hjälp mig välja =)

Tänkte beställa en stor beställning från Amazon, har aldrig testat dem förut. Men då de är så billiga så har jag länge velat och nu är det äntligen dags! Jag har dock ett problem: BESLUSTÅNGEST! Vilka böcker ska jag välja? =) bästa problemet man kan ha som bokälskare? 

Tänkte köpa typ 10 stycken och dessa är de jag har att välja mellan:

Först ut har vi fortsättningar på serier: 
Måste läsa klart lite serier och inte bara börja på nya hela tiden. 

(därifrån tänkte jag välja ungefär 3 st)


- Fire är jag inte jättesugen på konstigt nog men då jag älskade Graceling känns det dumt att missa fortsättningen. Eller ?
- The short second life of Bree Tanner har fått mycket blandad kritik men jag tror ändå jag kan vara en av dem som uppskattar den, plus behöver lite kortare böcker och sen är den väldigt billig ^^
- Last Sacrifice är typ ett måste, Spirit Bound slutade ju superspännande! 
- Percy Jackson and the Sea of Monsters är jag inte heller toksugen på men vill verkligen ge den serien en till chans även om jag inte var storm förtjust i första.
- The Reptile Room vill jag ha för att omslaget är galet snyggt och för att jag är nyfiken på att läsa serien på engelska.

Sen kan man ju ta några nya serier också:
bara för att jag inte kan låta bli...

(här tänkte jag välj ut ca 3 st där med)




- Heist Society , för att den serien verkar väldigt bra och lite annorlunda från andra böcker jag har. (omslaget är dock jättefult!)
Across the Universe, för att jag är sugen på lite Sci Fi , för att jag gillar mysterier och för att den verkar lite mysig.
- The Body Finder verkar även den hemskt intressant och annorlunda. 
- The Forest of Hands and teeth, velat läsa länge länge, är det dags nu?
- My Soul to Take, vet inte mycket om serien alls, men tycker omslagen till serien är coola och just nu var den skitbillig, bara 30 spänn. 

Sedan har vi lite fristående böcker:
Blir tokig på alla serier, älskar dem men samtidigt är det skönt med lite historier som får ett avslut direkt. 
(där tänkte jag välja ungefär 2-3 st)




- Anna and the French Kiss, för att jag tror att jag behöver lite mer gulliga kärlekshistorier bland mina böcker och för att typ ALLA verkar älska den. Känner att jag har en risk att bli besviken dock..
- The Reapers are the Angels, dags att hitta en zombiefavorit så varför inte en spännande dystopi YA?, de brukar jag ju gilla =)
- Zombie Apocalypse! För att jag bläddrade i den häromdagen i SF-bokhandeln och tyckte den var så cool inuti med sina handskrivna delar och olika format. Känns som en perfekt bok att läsa någon bit i då och då mellan andra böcker. 
- Allison Hewitt is Trapped, för att jag velat läsa den länge och den äntligen finns som paperback i detta format ^^
- Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, för att den är så otroligt fin!
- before i fall, har velat läsa något av Lauren Oliver ett tag så denna känns bra att börja med.


Sist men inte minst måste man ju även ha något seriealbum också:

(här tänkte jag välja 1-2 st)


- Anya's Ghost verkar som en välgjord berättelse och har fått god kritik på Goodreads =).
- The Arrival, ett album från min favvis Shaun Tan som jag velat läsa länge.
- The Lost Thing, även av Shaun Tan, älskar kortfilmen så denna känns given att läsa någon dag.
 
Vilka tycker ni jag ska välja? =) 
Vad tipsar ni om/ vad avråder ni ifrån och vilka vill ni att jag ska läsa så ni kan få en recension på den ;)

24 kommentarer :

  1. Mange spennende bøker på listen din :) Jeg ville bare tipse deg om The Book Depository i steden for Amazon. Gratis frakt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Book Depository har jag handlat av många gånger, dom är awesome. Men just dessa böcker är ca 10-20 kr billigare på amazon och köper man så många som jag ska köpa har dom fri frakt där med =)

      Tack för tipsen ändå!

      Radera
  2. Tycker du ska köpa Heist Society, Before I Fall, The Sea of Monsters, Last Sacrifice och Anna and the French Kiss i alla fall! Det är några av mina favorit böcker :)

    SvaraRadera
  3. Fire av Kristin Cashore kan du få köpa billigt av mig om du vill. Den är inte en fortsättning på Graceling, utan mer en annan historia som utspelar sig i samma värld. Jag gillade början, men kom aldrig riktigt in i den på engelska, och väntar därför på den svenska. Min kollega läste Allison Hewitt is trapped, och älskade den!

    För övrigt så har den inbundna City of fallen angels isbn nr: 978-1-4424-0354-3

    SvaraRadera
  4. The Forest of Hands and Teeth av Carrie Ryan gillade jag i alla fall! :) Jag har inte läst något av Shaun Tan än, men omslaget till The Arrival är ju bara fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  5. Var inte så förtjust i The forest of hands and teeth, så den ska jag byta bort. De andra har jag inte läst så dem kan jag inte tipsa om, dock är en del av dessa böcker som ligger här hemma och väntar på att bli lästa.

    SvaraRadera
  6. Mina favoriter (som jag har läst)av den högen är Anna and the French Kiss, The Forest of hands and teeth, Last Sacrifice, Percy Jackson,

    Av dem som jag inte har läst så är jag mest nyfiken på Before I fall och Across the Universe.

    Miss Peregrines är en annorlunda bok, men det var inte särskilt bra storymässigt tyvärr.

    SvaraRadera
  7. svar; ja, jag funderar på det ! :D


    jag vill läse Fire, och Across the universe :D

    SvaraRadera
  8. Tja Miriam! Du vet ju redan att jag kommer svara ZOMBIE APOCALYPSE! Men faktum är att det är en riktigt smart gjord bok. Och bra naturligtvis. Sen finns det samma eventulla nackdel som med vanliga antologier, att man då och då kan bli lite rastlös. Men vips kommer en annan text som gör allt bra igen. Och orsaken till zombiesmittan är cool.

    SvaraRadera
  9. The Arrival! Helst fantastisk.

    SvaraRadera
  10. Du får berätta hur det gick med beställningen. Jag har aldrig skickat efter från amazon, men de har ju ett enormt utbud.

    SvaraRadera
  11. Jag är för nervös för att beställa saker från utlandet, tror alltid att grejerna ska komma bort eller att mina pengar inte ska komma fram. Berätta gärna hur det gick, så kanske även en liten hare som jag vågar klicka hem finfina böcker från Amazon! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har beställt från Book depository flera gånger och de har bara gått bra =)

      Kommer självklart göra ett inlägg sen med de nya böcker och då kan jag berätta hur det gick!

      Radera
  12. Amazon är jättesmidigt! Ska själv göra en ganska stor beställning därifrån inom kort! Tar ca en vecka innan beställningen kommer fram, så rätt så snabbt!

    SvaraRadera
  13. 1.Fire, Last Scrifice, Percy Jackson.
    2.The Body Finder, The Forest of Hands and Teeth.
    3.Anna and the french kiss, Before I fall och Miss Peregrine's Home for Peculiar Children.
    4.Vet ej.

    Så skulle jag ha valt! :)
    Fin blogg du har! :) Kika gärna in på min!

    www.fioccodineve.devote.se

    SvaraRadera
  14. Och halvblind som jag är missade jag att du bland annat också listat The Reapers are the Angels. En av mina absoluta favoritböcker. Men jag tror egentligen att Allison Hewitt är den zombiebok som skulle passa dig bäst. Humor osv också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha inte lätt när man är gammal ;)

      Va kul! Får läsa om din recension på den =) Jaa jag velar som galet mellan alla zombieböckerna.. vill ju ha ALLA ^^

      Radera
  15. Tack för alla tips allihopa ^^!! =) Kul att så många svarade =)

    SvaraRadera
  16. Fire och Anna & the french kiss sägs vara riktigt bra och The forest of hands of teeths verkar riktigt bra!

    SvaraRadera
  17. Across the Universe!! ;) Bara för att alla som pratat om boken på YouTube verkar älska den. Måste höra från någon mer pålitlig källa om den är bra ;)

    I övrigt så skulle jag själv vilja ha Anya's Ghost och Shaun Tan har ju så fina böcker.

    SvaraRadera
  18. Svar från min blogg:
    "Prins Charles känsla" är underbar! Har läst alla Liv Strömqvists album, förutom det senaste, "Ja till Liv". Väntar på att mitt lokala bibliotek ska köpa in det! ;)

    SvaraRadera
  19. Har läst Across The Universe och har just köpt A Million Suns. Jag rekommenderar Across the Universe, den var faktiskt bra! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...