tisdag 24 januari 2012

I Min Brevlåda (7):

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. Några gånger i månaden tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i "brevlådan" (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar och även de som inte kommit i brevlådan utan som jag köpt i en fysik butik eller på second hand etc).


Dags för ännu en IMB! Lite försenat, då vissa böcker jag beställde inte kommit än så tänkte jag egentligen vänta men eftersom jag åker från Lund imorron och då jag ändå fick ett rec-ex i posten idag tänkte jag ta det nu iallafall!

Först har vi två böcker jag beställde från The Book Depository.


- The Scorch Trials by James Dashner:
 Del två i "The Maze Runner" serien =). Läste ut den idag faktiskt, inte lika bra som ettan så blev besviken, men spännande och bra var den iallafall.
- Spirit Bound by Richelle Mead :
Femte delen i "Vampire Academy"-serien. Har även läst ut denna för några dagar sedan. Mycket bra, ser gaaalet mycket fram emot sista delen nu!

Sedan har vi två recensionsexemplar:


- Jane Eyre by  Charlotte Brontë:
En grafisk novell från Argasso bokförlag, som även har gett ut Macbeth som seriealbum. Även denna är utläst så recension kommer! Gillade den.


 - Döda flickors dans av Rachel Caine:
Sist men inte minst har vi rec-exet jag fick idag. Del två och fortsättning på Glashuset från Morganville vampyr-serien. Kunde inte hålla mig och har redan börjat läsa den =).


Men var är min City of Glass som jag beställde samtidigt som de andra böcker från bookdepository? Gjorde beställningen för lite över två veckor sen och de andra kom väldigt snabbt. Står att den är skickad så man blir ju rädd att nån jävel har snott den från min brevlåda eller nått :( *nojar mig*
Vilket fall måste jag ändå skicka tillbaka den.....>.< för jag råkade beställa fel. Brukar alltid dubbelkolla men har lyckats få det lilla pocketvarianten och inte den stora glansiga fina som jag har de andra böckerna i. Så vill ha den snabbt så inte ångerrättstiden går ut. Dumt dumt!



Imorron kväll åker jag förresten till Stockholm på Datatjej konferens och är borta till söndag kväll så blir inga mer inlägg denna vecka. Kommer inte heller ha min dator med mig (ironisk nog :P) så kommer inte kunna svara på några kommentarer. Så nu vet ni det så att ingen tror att hon eller han blir dissad ;)

11 kommentarer :

  1. Åh - Jane Eyre ser spännande ut! Skulle vara kul att jämföra den med boken :)

    Och tack! Roligt att göra videos ju haha :) Ha det fint på konferensen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de hade det verkligen, men har tyvärr inte läst boken, bara detta album. Men ska iallafall försöka kolla på nån av filmatiseringarna innan jag skriver recensionen =).

      Tack =)

      Radera
  2. Svar
    1. En konferens som hålls på olika universitet i Sverige och hålls för alla tjejer som pluggar någon program relaterat med data och datorer.

      http://konferens.datatjej.se/

      =)

      Radera
  3. Alltså, varje gång jag läser din blogg får jag så väldigt många boktips att jag blir kollrig. Alla superintressanta omslag och allt. Jag vill ha rubbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är livsfarligt att läsa bokbloggar =)

      Vi borde kanske sätta upp varningsskyltar ? ^^

      Radera
    2. Det skulle nog komma väl till pass :-)

      Radera
  4. Apropå nåt annan... nej jag har inte slängt fler böcker, hehe, men är det här ett snygg omslag?

    http://ecx.images-amazon.com/images/I/51RAQpo1P%2BL._SS500_.jpg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitsnyggt tecknat som förra gången men texten/titeln ser lite för ditkastad ut. Ser lite konstigt ut. Inte helt harmoniskt...

      Va tycker du? Var det de rosa som gjorde att du hatade förra eller var det allt? =)

      Radera
    2. Jag tycker det blåa är fult också, men jag ska läsa den för nu gillar jag Rowland lite,

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...