måndag 30 januari 2012

Amazonbeställningen gjord =)

Igår kväll belönade jag mig med min efterlängtade beställning från Amazon =)


Dessa blev böckerna till slut efter mycket, mycket velande. Är fortfarande inte alls säker på om jag valde rätt.. men så här fick det bli :P

11 st engelska böcker varav ett seriealbum för ca 540-560 kr tror jag det hamnade på.Vilket är helt okey måste jag säga. =) Men om man inte räknar med boxen hade jag ändå trott att Amazon var billigare. Men då priserna på böckerna verkar gå upp och ner mycket, gäller det att passa på när det är som billigast egentligen. Tillkom även kostnader som VAT (typ moms tror jag det är?) och sen möjliga växelkostnader, blev lite luddigt tycker jag. Så blev en aning dyrare än vad jag hade tänkt köpa för men när de har kommit hem i brevlådan kommer jag vara överlycklig och då är det bortglömt =).
Uppdatering: Hamnade sen på ca 500 kr,  vilket är ännu bättre. 

Tanken bakom valet av böckerna var att jag ville ha några fristående böcker (2st), något seriealbum (1st), uppföljare i serier jag följer (2st + Percy boxen) och någon ny serie (1st). Var väldigt sugen på  "Across the Universe" och "Heist Society" men då uppföljarna inte är släppta i paperback än kände jag att det var bättre att vänta. Så att om jag gillar dem kan jag köpa fortsättningen snabbt och slipper vänta på eventuella cliffhangers och har händelserna färskare i minnet =). Valde därför Tigers Curse istället. Plus att jag tänkte att det var kul att välja nått som inte lika många har läst än. Blir så lätt besviken på hypade böcker som alla läst och gillat annars.

Blev ingen zombiebok heller, vet att du är besviken på mig nu Jonny men jag läser ju ändå "Memois of the Walking Dead " just nu så får spara mig till nästa gång! "The Forest of Hands and Teeth" var jag dock väldigt sugen på, men märkte att omslaget jag ville ha inte fann hos Amazon, så den får också vänta.

Återkommer med beskrivning om böckerna och mer detaljerad info när böckerna har kommit hem i ett "I min brevlåda" inlägg. Kanske gör jag en video med, en så kallad Book Haul, om jag orkar ^^. Så får ni se ännu noggrannare hur omslagen ser ut och sånt viktigt ;).



Är ni uppmärksamma vet ni även att jag redan äger första boken av Percy Jackson. Tänkte därför köra en utlottning om den extra kopian sen när jag har fått den =). Så kom tillbaka om någon/några veckor så har jag en tävling om den!  Percy boxen var förresten på extrapris, men såg att priset hade gått upp IDAG! Vilket tur att jag köpte den igårkväll =). Boxen innehåller alla fem böckerna i de omslag jag ville ha för ca 110-120 kr ^^ Så hoppas att jag börjar gilla serien mer nu!

För dem som gillar Skulduggery Pleasant verkar den också vara nersatt nu. Kolla här!

Fick förresten på tal om beställningar ett mail nu ikväll från book depsitory att jag kommer få pengarna tillbaka för min bok "City of Glass" som jag beställde men som aldrig kom fram. Vilket är perfekt då jag tror jag valde fel omslag. ^^ Tror jag köper den irl istället, så jag är säker på att jag får rätt.

5 kommentarer :

  1. Vill tipsa om att jag lagt upp en video på min blogg. Vet ju att det efterlyses sv. book hauls etc.

    SvaraRadera
  2. Åh, Anya's ghost vill jag läsa bara för att omslaget var så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Det är ju för bedrövligt! Men jo, lite mildras det ju av din seeega Memoirs-läsning! Du är roligt petnoga med omslagen. Schitzo-Cookie - den estetiska bokbloggen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha men det är ju seeeegt att läsa i mobilen. Men läser några sidor då och då. =) Så det går frammåt hela tiden iallafall ;)

      Radera
  4. Jag har velat läsa Tiger's Curse ett tag nu. Jag har verkligen bara hört bra saker om den :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...