tisdag 28 maj 2013

TAG: MASH (Book Edition)

Har sett lite roliga videos på youtube där booktubers gör en så kallad MASH. Eftersom jag är lite dålig på att förklara reglerna tipsar jag om att ni kollar på denna eller denna video först ^^.  Det måste ni förstås inte men de var roliga så det kan man ju göra ändå!

Här är iallafall min video:

Lite lång video (måste lära mig hur man snabbspolar i videos...) men hoppas att nån av er orkade titta ^^. Kanske inte världens roligaste video men var väldigt rolig att göra =).

Mina svarsalternativ var följande:

Var ska vi bo?
- Hogwars från Harry Potter
- Dauntless headquarters från Divergent
- Wonderland  från Alice i Underlandet
- District 12 från Hungerspelstrilogin
- FAYZ (Fallout Alley Youth Zone) från Gone-serien.

Vem blir min framtida partner?
- Jace från The Mortal Instruments
- Effie från Hungerspelstrilogin
- Sam från Gone-serien
- Joffery från Game of Thrones/ A Song of Ice and Fire      FY FAN!
- Eric från True Blood/ Sookie Stackhouse

Vad ska vi ha för husdjur?
- Hedwig från Harry Potter
- Lady (Primrose's get) från Hungerspelstrilogin
- Manchee från The Chaos Walking
- Drakarna från Game of Thrones/ A Song of Ice and Fire
- Ivan från The one and only Ivan

Vad ska du ha som arbete?
- Auror från Harry Potter
- Guardian från Vampire Academy
- Game maker  från Hungerspelstrilogin
- Shadow Hunter  från The Mortal Instruments
- Ministry of Magic från Harry Potter

Vem ska bli din bästa vän?
- Charlie från Perks of being a wallflower
- Lena från Caster Chronicles
- Katniss från Hungerspelstrilogin
- Harmione från Harry Potter
- Alexia från Parasollprotektoratet

Vad blir ditt transportmedel?
- Apparate från Harry Potter
- Med en broom/kvast (tex en Firebolt) från Harry Potter
- Åka tunnelbana .... booooring
- Flygande motorcykel  från The Mortal Instruments
- Hoverboard från Uglies-serien

Om ni tyckte detta var kul tycker jag såklart att ni ska testa själva. Men för att förhoppningsvis iallafall någon av er gör den så taggar jag Nelly, Anna, Malin och Elin! Woho!

9 kommentarer :

  1. Lite annorlunda TAG! Tyckte ändå det va roligt att kolla på, och tack så jättemycket för TAG:en dock har du ju tagit de bästa svaren så några får jag nog sno ;)

    SvaraRadera
  2. Verkar som en rolig tag ^^

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken annorlunda och rolig tag. Har fullt upp den här veckan men under nästa ska jag försöka hinna göra den :)

    SvaraRadera
  4. Åh, har varit på väg att spela in en egen sån här i nån vecka. Nu får jag ju verkligen anledning att göra det.
    Tack!

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig tag! Tyckte videon var riktigt mysig och bra! :D Skrattade vid flera tillfällen!

    SvaraRadera
  6. Haha, go du är! Jag ligger här i slösoffan och skrattar, bra där! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...