måndag 20 maj 2013

Filmer jag inte visste var en bok, del 2!

På tal om böcker till film, så hittade jag en heeel del böcker/filmer till när jag sökte efter böcker till det temainlägget. Filmer som jag inte hade någon aning om var en bok från början. Man börjar undra om filmbolagen någonsin gör något helt eget...

The Stepford Wives

Blir sugen på att se om filmen =) men tror inte jag orkar läsa boken.

Trainspotting 

Filmen såg jag för jättelänge sen, borde kanske se om den med!

No Country for Old Men


Fear and Loathing in Las Vegas

Denna blev jag förvånad över, hade jag helt missat var en bok!

Big Fish


Nothing lasts forever / Die Hard

Boken som filmen bygger på, visste ni detta?

A Beautiful Mind


Roger Rabbit


 How to Lose a Guy in 10 Days


The Beach

Här är nog första boken jag faktiskt är lite nyfiken på att läsa!

Brokeback Mountain

Filmen bygger på denna novell!

The Curious Case of Benjamin Button

The Children of Men

Denna har jag inte sett filmen till än men hade inte heller bangat på 
att läsa boken, verkar spännande!


Men var inte många böcker jag blev sugen på att läsa dock. Blev egentligen 
mer sugen på att bara se om många av filmerna. Hur känner ni?

Har ni läst någon av dessa? Va tyckte ni i så fall?



Var så många att jag börjar med del 2 och fortsätter med en del 3 nästa vecka! Läs del 1 här! 

10 kommentarer :

  1. Jag hade inte en aning att de var baserade på böcker, vad kul!

    SvaraRadera
  2. De enda jag visste var böcker var berättelsen om Benjamin Button och Trainspotting!!

    SvaraRadera
  3. Jag hade ingen aning om att Stepford Wives eller Die Hard var baserad på böcker. Jag tror dem två passar bättre på film. Men jag kan tänka mig att Benjamin Button hade varit trevlig att läsa, gillade filmen jätte mycket så då kanske boken är ännu bättre :)

    SvaraRadera
  4. Ja man blir nästan mer sugen på att se filmerna. Men "The children of men" skulle jag gärna läsa som bok! verkar spännande!

    SvaraRadera
  5. Jag har läst "The Curious Case of Benjamin Button", kommer inte ihåg så mycket dock, bara att den är heeelt annorlunda än filmen.
    Och "Fear and Loathing in Las Vegas" har jag läst, men jag gillade varken den eller filmen så jag gav upp efter halva boken.

    Big Fish, A Beautiful Mind & Brokeback Mountain blev jag dock väldigt sugen på att läsa. (:

    SvaraRadera
  6. Tänkte bara lägga in att det finns en betydligt äldre version av "The Stepford Wives" också, med helt annat budskap än den med Nicole Kidman. Kanske kan vara intressant :)

    SvaraRadera
  7. Skräck och avsky i Las Vegas förstod jag mig inte alls på när jag läste den. Fattade inte så mkt av filmen heller iofs...
    Visste däremot inte att Benjamin Button var skriven av F Scott Fitzgerald, blev lite lockad! Gillade ju The Great Gatsby så varför inte :) Har faktiskt inte sett filmen än heller... Läsa först? (Bara 49 ynkliga sidor - klart jag ska!)

    SvaraRadera
  8. Skräck och avsky i Las Vegas har jag läst, den var lite märklig men ändå bra. Novellerna i Berättelser från vidderna (Brokeback Mountain) är bra!

    SvaraRadera
  9. Hade verkligen noll kolla på att Big Fish var en bok också! :) Kul!

    SvaraRadera
  10. The Beach är skitbra som bok! The Stepford Wives var också bättre som bok har jag för mig...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...