tisdag 7 maj 2013

Minirec x 3: Seriealbum och middlegrade!

Smile by Raina Telgemeier

Engelska, 214 sidor. Utläst 5 april 2013

Minirecension:

En söt och gullig serie, kanske inte den bästa jag läst men får ett leende på läpparna medan jag läser. Innehåller väldigt söta bilder.

Ganska rolig med, småfnittrar till hela tiden. Men tryckte att det var jobbigt att det fanns med så många kompisar, blandar ihop dem och känner inte igen dem.

Men ja jättesöt historia var den nog ändå och den växte, en fin uppväxt historia!

Random tankar: 
- Tyckte det var lite kul att hon kollade på lilla sjöjungfrun på bio och att hon ville bli Ariel så nyligen som jag skrev att jag också ville bli det när jag var liten =). 

- Naw stackars Sammy. Så dumma man kan va! Men känner igen mig... Så hemskt att såra nån, men är inte alltid lätt. Åh dör tycker så synd om honom!
På Engelska: Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON], Inbunden[Adlibris][Adlibris][Bokus][Bokus][CDON]

Pojken som svävade av John Boyne

Svenska, 219 sidor. Utläst 13 april 2013

Minirecension:

Det börjar bra och i början tycker jag att boken är riktigt mysig och påminner mig om Roald Dahls böcker. Men sen tycker jag tyvärr att den faller och på slutet var jag väldigt uttråkad.

Väldigt synd, för älskar omslaget och älskar att den innehåller så fina illustrationer, men det räcker förstås inte. Håller nu tummarna bara att jag gillar hans andra bok "Pojken som sprang bort" bättre, för den har jag redan hemma som rec-ex...

Anledning till att boken inte föll mig i smaken är nog att den kändes för barnslig. Gillar inte böcker som är sådär tjatiga och upprepande som barnböcker och sagor kan vara. Sånt stör jag mig på och tröttnar snabbt på. Men annars är det kanske en bok jag kan tänka mig att läsa för ett barn, tror att de skulle uppskatta den mycket mer och tror även jag skulle gilla den bättre så.

Tack B Wahlströms för rec-exet!
På Engelska: Häftad: [Adlibris][Bokus][Bokus][CDON][CDON],  Inbunden[Adlibris][Adlibris][Adlibris][Bokus][Bokus][Bokus][CDON][CDON]
På Svenska: Inbunden[Adlibris][Bokus][CDON]

Courtney Crumrin: The Night Things by Ted Naifeh

Engelska, 144 sidor, Vol 1. Utläst 13 april 2013

Minirecension:

Är lite delad i mina åsikter om detta album, delvis gillar jag det och delvis störde jag mig lite på huvudkaraktären och lite annat. Men jag gillar miljöerna och tecknarstilen. Förutom hur Courtney var ritat, hon var väldigt ful tyckte jag :P. Gillar även idén och handlingen, men var inte det bästa jag har läst, men bra. Ja som ni hör är jag väldigt velig. Hittar jag vol 2 billigt köper jag den annars får det nog va.

Random tankar: (markera för att läsa spoilers)
- Alltså störde mig enormt på att hon var så nonchalant till att [Axel försvann], visst att hon inte ville vara kompis med honom det är en sak men [att han försvinner och troligtvis har blivit uppäten av ett monster ] men att hon sen inte bryr sig för att han var en nörd!? Gu så elakt! Speciellt när det delvis är hennes fel....Vilken bitch!

- Och hur sjutton vågar hon gå tillbaka till monstret? Hon var ju rädd på natten men nu går hon dit frivilligt!?
På Engelska: [Adlibris][Bokus][Bokus][CDON]

1 kommentar :

  1. Trist att du inte föll för Boyne, jag har pillat på den boken många gånger senaste veckorna utan att bli superintresserad. Men fint omslag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...