tisdag 14 maj 2013

I Min Brevlåda (39): Lite trevliga rec-ex!

Har fått hem många trevliga recensionexemplar de senaste dagarna som jag nu tänker visa:

Rädda mig inte! av Tahereh Mafi:
Jag gillade första boken riktigt mycket så jag har höga förväntningar på denna uppföljare!

Farlig förmåga av Jessica Spotswood:
Kunde inte hålla mig längre, hade läst så mycket positivt om den här boken att jag bara måste testa och se vad jag själv tyckte. Läste ut denna först av alla böcker jag fick och jag älskade den! Så en mycket positiv recension kommer snart =).

Chanslös av Gail Carriger:
En till uppföljare! Tyckte om första boken, Själlös, men då den var lite långsam och jag har något av en lässvacka (fortfarande jag vet......) så har jag väntat med att läsa fortsättningen. Men kunde sen inte vänta längre nu när tredje boken är släppt. Vilket nog var bra för har läst två kapitel och än så länge är den ju rätt mysig faktiskt =).

Sedan har vi ett trevligt seriealbums rec-ex:
All I Want for Christmas is planekonomi av Sara Granér:
Har varit nyfiken på Saras album ett bra tag nu, så ska bli spännande att se om jag gillar hennes stil och humor!

Sist har vi något så ovanligt som ett bibliotekslån: 
Den store Gatsby av F. Scott Fitzgerald:
Lånar sällan böcker, men då denna inte kändes som en bok jag behövde äga, så var ju biblioteket en perfekt lösning! Är som tusen gånger nämnt inte så förtjust i klassiker, så mina förhoppningar för denna är långa. Men var en bokcirkelbok så den ska få ett försök iallafall och passar även in på Film vs Bok temat. Wish me good luck!

Vilken hade ni helst velat läsa?

10 kommentarer :

  1. Farlig Förmåga och Chanslös! Läser Rädda Mig Inte nu och är lite osäker på vad jag tycker....

    SvaraRadera
  2. Oj hade velat läsa allihop!
    Förutom Gatsby för den läste jag i höstas!
    Hoppas du kommer gilla den!

    SvaraRadera
  3. Jag har Farlig Förmåga hemma och måste verkligen läsa den snart. Alla verkar tycka den är så himla bra! Ser fram emot din recension.

    SvaraRadera
  4. Åh, Granérs Album vart himla fint tyckte jag. Dog ibland av skratt! Hoppas du gillar den!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja läsa de tre första :)

    SvaraRadera
  6. Rädda mig inte tyckte jag var ganska bra.
    Personligen är jag dock mest intresserad av The Great Gatsby, vill både läsa boken och se filmen :)

    SvaraRadera
  7. Farlig förmåga är jag nyfiken på. Gå till biblioteken och låna böcker borde jag göra oftare i stället för att köpa alla böcker, för jag börjar verkligen få platsbrist!!

    SvaraRadera
  8. Roligt med nya recensionsböcker. Vilket förlag fick dom ifrån?

    /Felicia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla var från olika, B Wahlströms, Raben Sjögren, Styxx förlag och ordront/galago förlag!

      Radera
  9. Härlig hög med böcker. Jag ser så himla mycket fram emot filmen The Great Gatsby med min favorit DiCaprio :) Boken tyckte jag däremot var lite sådär så jag hoppas att filmen är bra :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...