fredag 31 maj 2013

Månadsrapport: Maj 2013

   (Förutom Beautiful Creatures som är en e-bok och Glass som jag råkade 
    hinna packa ner i en flyttlåda.)

Läst i Maj 2013: 
45. Rädda mig inte! by Tahereh Mafi   398 sidor
44. Glass by Ellen Hopkins   681 sidor   (vers)
43. Chanslös av Gail Carriger    376 sidor
42. All I Want for Christmas is planekonomi av Sara Granér   131 sidor  (seriealbum)
41. Det bästa barnet av Sofia Olsson   169 sidor  (seriealbum)
40. Farlig förmåga av Jessica Spotswood   312 sidor
39. Plauge by Michael Grant  526 sidor
38. Beautiful Creatures av Kami Garcia, Margaret Stohl   517 sidor

Böcker som jag gav upp: 
Den glömda trädgården av Kate Morton. För lång och för långsam. Gillade den starkt i början men sen hände det för lite. Låg bara vid sängkanten och stressade mig. 

Totalt antal lästa böcker: 8 st


Engelska böcker:  2 st          
Svenska böcker:   6 st   

Övernaturliga inslag:  5  st  

Inga övernaturliga inslag:  3 st           

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre):   2 st  
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer):  1 st    Glass räknas inte då den är på vers!


Antal lästa seriealbum/grafiska noveller/bilderbok:  2 st
Antal "vanliga" böcker:  5  st
Antal noveller:   0 st
Antal böcker på Vers:  1 st

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus/CDON etc):  0 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)   2 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   0 st
Antal lånade från kompis/bibliotek:  0 st
Antal rec-ex    6 st     
Gammal (minns inte köpplats) 0 st
Tävlingsvinst:  0 st
Bokvänsbok: 0 st

Månadens bästa: 

Så himlans bra!

Månadens besvikelse:

Ingen direkt. =)


Månadens oväntade:

Gillade den mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra!

Sammanfattningsvis:  

Känns lite bättre på läsfronten nu. Har läst många bra böcker denna månad. Så sakta men säkert kommer det nog kännas bra igen =). Speciellt nu när är det sommarlov!!!! Woho!

Sett i Maj 2013:

De filmer och tv-serier jag har sett under månaden.

Filmer:



Både Silent Hill och Bridesmaids räknas egentligen inte för båda var så dåliga att jag inte kollade klart... Silent Hill var snygg (och kul att två Game of Thrones skådisar var med) men manuset och replikerna var så stela och dåliga att det var det enda vi tänkte på. Sedan ja vad ska jag säga, Amerikanska komedier.. SUCK! Alltså Bridesmaids var bara pinsam, jobbig att kolla på man mådde bara dåligt och känns så himla gjort. Den enda delen som var kul var när hon träffade sin dejts son, annars mest bara deppig och sorglig. Inte en lättsam komedi som jag var sugen på. Fick snabbspola till slutet.

Så ge mig tips på bra komedier tack! ^^ 
Vill även gärna ha tips på bra och faktiskt läskiga skräckfilmer! 

TV-serier:


Är som tidigare inte medräknat serier som går på tv som jag bara strökollar på (tex Scrubs). Har försökt att kolla på massor av nya serier för att få någon ny favorit att följa men jag hittar ingen jag fastnar för. Jättetråkigt. Den enda jag längtar till nya avsnitt av är Game of Thrones och True Blood. New Girl och HIMYM är ganska trevliga med, men de har ju paus nu.

Har ni nåt bra tips på någon serie som man inte kan sluta kolla på?

Uppdatering: Måste ju erkänna att jag skrev detta inlägget för några dagar sedan och nu har jag fastnat för Modern Family, riktigt söt serie. Har kollat hela säsong 3 och snart säsong 4. Gillar den bara mer och mer! Men snart har jag inga avsnitt kvar på den serien heller...suck

14 kommentarer :

  1. Kul att du fick läst Beautiful Creatures! Jag blev också positivt överraskad av den, dessutom kan jag locka med att uppföljaren är ännu bättre! ;)

    SvaraRadera
  2. Om du inte sett The decoy bride så rekommenderar jag VERKLIGEN att du gör det! :)

    SvaraRadera
  3. Fin hög. Betyder flyttlådan att du flyr till sthlm över sommaren? Kanske stalker-varning på den frågan; ignorera mig! ~~
    Farlig förmåga måste läsas! Men när? Dygnets timmar räcker ju inte till, man ska ju sova med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp Stockholm blir det =) haha nänä kul med folk som läser och minns =)

      NU NU läs den NU!

      Radera
  4. Jag tipsar om BBC Sherlock om du inte sett den! Min absoluta favoritserie för tillfället! :D Sedan finns det ju Doctor Who också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla pratar ju om dem... har försökt Doctor Who två gånger men den fastnade inte. Testar Sherlock först så får vi se om jag ger Who en chans till ^^

      Radera
  5. Beautiful secrets överraskade även mig positivt :)

    SvaraRadera
  6. Riktigt kul att du även tipsar om filmer och tv-serier som du sett.

    SvaraRadera
  7. I ett tidigare inlägg visade du vilka ISBN nummer böckerna i serien Gone hade för dem som ville beställa via nätet och få färgade sidor. Det fjärde numret som du var osäker på och hoppades var rätt tror jag är den bok som du läste nu, betyder det att numret du hade med i det inlägget var korrekt? Funderar på att köpa den nämligen, men den är så mycket billigare på nätet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var från ett annat förlag: Electric Monkey
      så den har ny logga men sidorna var röda iallafall och samma storlek ^^

      http://www.amazon.co.uk/Plague-Gone-Michael-Grant/dp/1405256583/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1370424846&sr=8-1&keywords=plague

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...