lördag 11 maj 2013

Omslagsserie (21): Wings

I denna omslagsserie så kör vi fe-omslag. Tydligen en väldigt populär serie, för fanns översatt till hur många språk som helst. Dessa som jag har med här är långt ifrån alla. 

Riktigt fina speciellt irl då de verkar vara så glansiga och glittriga. Helt galet tjejiga men jag gillar dem. Dock stör jag mig på att båda de sista omslagen har rosa bakgrund... Läser jag denna serie blir det dessa omslag jag köper!

Den andra varianten av engelska omslagen. Finns även med en rosa border på vissa av dem, men var lite oklart vilka förlag som gjorde vilka. Jag gillar dem men inte lika mycket som de jätte girly girly omslagen ovan. Hade annars inte bangat på dessa. 

Tyska omslagen: De följer ett tydligt tema och varje omslag har samma tjej 
på omslaget. Både gillar och ogillar dem, inte jättekul men helt okey!

Italienska: Likt originalomslagen, inte jättekul. Känns för stela med den rosa bordern.

Portugals omslag: Första var jättetråkigt men andra var fint och tredje ganska fint.

Nederländska omslagen, ingen hit för mig! Ganska tråkiga.

Indonesiska omslagen, lite barnsliga men färgglada och gillar 
i vanliga fall siluetter men kan här inte riktigt bestämma mig vad jag tycker. 

Kroatiska, gillar första omslaget men sen fattar jag inte vad 
de tänkte med de andra alls, känns inte som att de passar så bra ihop.

Polska omslagen: Tyckte först inte om det första omslaget, men i sin helhet är det fint 
och gillar tvåan och trean väldigt mycket. Fyran känns inte helt som den passar in,
men funkar okey.

Vietnamesiska omslaget, hittar bara de två första i serien. Lite skumma, 
kan inte påstå att jag gillar dem så värst mycket. 

Grekiska, första är verkligen fult photoshoppat, jättetråkigt och stelt. 
De andra är inte heller några höjdare..

Franska omslagen,  gillar andra men inte första. Känns som att titeln slog igenom iallafall
 där då de döper tvåan till "Wings 2"...

Vilka var eran favorit?


6 kommentarer :

  1. Oj vad många olika omslag den här serien hade. Jag gillade den första varianten av engelska omslagen bäst.

    SvaraRadera
  2. Den första är finast :) Vet du om denna serien finns på svenska?:)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte den franska andra boken var helt fantastisk, skulle vara fint med hela serien i det stuket. (:
    Annars gillade jag hela serien på den andra varianten av de engelska omslagen.

    SvaraRadera
  4. Den första var finast sen gillade jag de Nederländska :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar de första omslagen bäst! De har liksom gått hela vägen med det glittriga och gulliga ;) Men som du sa, sjukt irriterande att de båda sista var ljusrosa!!

    SvaraRadera
  6. De första var sötast! Skulle kunna läsa dem bara därför :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...