fredag 1 mars 2013

Månadsrapport: Februari 2013


Läst i Februari 2013: 

20. Spell Bound av Rachel Hawkins   327 sidor
19. Chasing Brooklyn by Lisa Schroeder    413 sidor (vers)
18. Jag, En av David Levithan   336 sidor
17. Insurgent by Veronica Roth    525 sidor
16. Män som hatar kvinnor - Del 1    152 sidor  (seriealbum)
15. A Bad Boy Can Be Good for a Girl av Tanya Lee Stone  223 sidor (vers)
14. Hungerelden av Jerker Eriksson, Håkan Axlander Sundquist  409 sidor
13. Frostbite: A Graphic Novel by Richelle Mead 144 sidor (seriealbum)
12. Wallflower av Stephen Chbosky 268 sidor


Böcker som jag gav upp: 
Ingen.

Totalt antal lästa böcker: 9 st

Har lite av en lässvacka så tycker ändå 9 är okey ^^

Engelska böcker:  5 st          
Svenska böcker:  4 st   

Övernaturliga inslag:  5 st  

Inga övernaturliga inslag:   4 st         

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre):  3 st  
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer): 1 st   


Antal lästa seriealbum/grafiska noveller/bilderbok:  2 st
Antal "vanliga" böcker:  5 st
Antal noveller:  0 st
Antal böcker på Vers: 2 st

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus/CDON etc):  2 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)  3 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   0 st
Antal lånade från kompis/bibliotek:  0 st
Antal rec-ex   3  st
Gammal (minns inte köpplats) 0 st
Tävlingsvinst:  0 st
Bokvänsbok: 1 st

Månadens bästa: 


Månadens besvikelse:

 


Månadens oväntade:


Inte själva boken men SLUTET!

Sammanfattningsvis:  

Besvikelsernas månad, har lässvacka och allt känns typ lite småtrögt att läsa... (förutom Jag, En som jag verkligen sögs in i, den var helt underbar!). Ändå läste jag massor av böcker jag verkligen hade längtat efter att läsa som Insurget, Spell Bound, Hungerselden,  Frostbite: A Graphic Novel och Wallflower etc, som inte var dåliga men bara inte alls så bra som jag trodde de skulle va.

Hoppas de går över i mars!

Är speciellt besviken att jag inte tyckte mer om Chasing Brooklyn, gillar författaren och hade hört att denna skulle vara den bästa av henne. Vilket jag inte alls tyckte, tyvärr.

Hur har eran månad varit? Har ni med lässvacka? Har ni nå tips för det?

5 kommentarer :

  1. Verkar som om nästan alla hade en lässvacka nu i Februari, men jag löste det genom att läsa om en av mina favoritböcker. Fungerade väldigt bra, även om det gick lite långsamt så fick jag långsamt tillbaka läslusten och efteråt kunde jag läsa normalt igen. :D

    SvaraRadera
  2. Det har varit en riktigt sopig läsmånad för mig. Har inte haft någon ro att läsa, men inte heller någon ork att göra något vettigt. Blöh. Tycker ändå du har hunnit läsa en hel del! Hoppas vårsol och läslust kommer på riktigt i mars :)

    SvaraRadera
  3. Kunde inte wallflower locka tillbaka lusten så kan jag nog tyvärr inte heller det ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har haft dåliga läsmånader både januari och februari. Värken tar knäcken på mig så jag orkar inte koncentrera mig. Det får bli den mängd det blir.

    SvaraRadera
  5. Sagan om Isfolket...är ett tips från mig. Fifan, riktigt bra grejer. Trollkarlar, demoner, kvinnor, 1500-1900-talet, häst med vagn, drabbade, utvalda...så bra. LÄS! Har du inte serien hemma så tycker jag du ska läsa Ghost World igen...hahaha :P Skoja.

    Du är student och hinner läsa 9 böcker, du är bäst!! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...