torsdag 7 mars 2013

2 x Minirec: De blå skorna och Frostbite: the graphic novel

Frostbite: the graphic novel by Richelle Mead

Engelska, 144 sidor, Del två. Utläst 6 februari 2013

Minirecension:

Inte lika bra som första, hade mer att klaga på denna gång. Grep mig inte lika starkt. Men kommer läsa trean och hoppas på att den är lika bra som jag tyckte första albumet var! För korthugget och kändes lite förvirrat även för mig som läst boken. Men andra halvan och slutet var iallafall bättre. Önskar bara det var något längre.

Kort om tecknarstilen: Snygga ansikten men fula miljöer. Stör mig på att rummen är så stela utan liv och känsla. Även kläderna var grymt tråkiga. Tyckte även att Tasha's ärr var väldigt konstigt, onaturligt och fult ritat.

Random tankar:
- Är inte helt nöjd hur Rose mamma såg ut, trodde hon skulle se hårdare ut.
- Och va hände med att de alla ska ha uppsatt hår?
- Att de hade en skidresa utomhus, var inte det lite dumt? Borde inte det vara alldeles för mycket ljus?
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus][CDON]

De blå skorna av Linda Olsson skorna

Svenska, 35 sidor, Serie?. Utläst 15 januari 2013

Minirecension:

Helt ok novell, bra tidsfördriv på busen men inte mycket mer. Gav mig inget. Är inte så mycket för noveller...men slutet var väldigt sött =)
På Svenska: Novelix-novell:[Adlibris][Bokus], Mp3:[Adlibris][Bokus], E-bok:[Adlibris][Bokus]


2 kommentarer :

  1. Hej där, jag har taggat dig! :D Kolla in på min blogg för att se vad du ska göra ;)

    SvaraRadera
  2. Jag älskade tvåan i Vampire Academy som graphic novel! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...