söndag 2 oktober 2011

Bokbloggsjerka

Dags att vara med i Annikas roliga jerka igen.

Kolla HÄR om ni inte vet vad en jerka är ;).



Denna helgs fråga är:

Vilken är den längsta bok du har läst?

Måste faktiskt vara Harry Potter och Fenixorden med sina 1008 sidor, för jag läser inte ofta tegelstenar. Men de böckerna slukade jag utan att ha så mycket tanke på att det var långa. Ville ju inte att de skulle ta slut, så var bara bra att de är långa =)
           


Jag är feg när det gäller tegelstenar, har inte läst så många. Men har iallafall börjat på Pestens tid nu, läser jag ut den kommer den vara den längsta med sina galna 1227 sidor! 

2 kommentarer :

  1. I normala fall älskar jag riktiga tegelstenar men under de senaste åren har det inte blivit så mycket av den varan.

    I min svunna ungdom läste jag Pestens tid men inte minns jag att den var så lång. Läser du den i pocket eller som inbunden bok? Om svaret är det sistnämnda innebär det att den borde ha stått överst även på min lista :-)

    SvaraRadera
  2. Storpocket, den oavkortade varianten ;)
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170028052

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...