måndag 19 mars 2012

The Scorch Trials av James Dashner

Häftad: [Adlibris][Bokus]
Inbuden (trade cloth): [Adlibris][Bokus]
(libary binding): [Adlibris][Bokus]
Ljudbok: [Adlibris][Bokus]
Titel: The Scorch Trials
Författare: James Dashner
Förlag: Ember
Antal sidor: 361 sidor
Språk: Engelska
Serie: Andra delen i "The Maze Runner"-serien.

(utläst 24 januari 2012)


Beskrivning från Bokus:   
!! SPOLERVARNING för er som inte läst The Maze runner!!

The Scorch Trials picks up where The Maze Runner left off. The Gladers have escaped the Maze, but now they face an even more treacherous challenge on the open roads of a devastated planet.
And WICKED has made sure to adjust the variables and stack the odds against them.


Can Thomas survive in such a violent world?


Kommentarer: 
Som ni kanske vet så ääälskade jag första boken i serien...vilket förstås innebar att jag var tokpepp på att läsa fortsättningen. Tyvärr tyckte jag inte alls denna var lika bra. Den var intressant och spännande men levde tyvärr inte upp till den första boken som kändes mer originell och sådär extra mystisk. Tyckte nästan den var lite seg att ta sig igenom ibland, till skillnad mot när jag räknade ner timmarna för att få komma hem och läsa den första boken..


Men tyckte det var kul med cranks-varelserna (de smittade människorna) som nästan var som zombies, de var intressant och lite skrämmande måste jag ändå medge. Det och att boken innehöll många cliffhangers, korta kapitel och många mysterier gjorde ändå att denna bok var bra och spännande även om den inte nådde upp till den första. Dock tråkigt att man inte fick svar på så många av frågorna..

Lite jobbigt var det också att komma in i boken i början. Hade glömt alla ord som Glade gänget hade hittat på och sidokaraktärerna blandade jag ihop först. Men efter några kapitel kom de tillbaka och då kunde jag börja njuta av berättelsen mer. Tror jag ska läsa på lite inför trean sen så inte samma sak händer igen.

Så även om jag var besviken så var den ju spännande och bra. Under sista delen var det riktigt svårt att sluta läsa. Så kommer definitivt läsa trean när den släpps som paperback!

Blev tyvärr besviken, första boken var jag tokig i och kunde inte släppa. Men denna tyckte jag var lite småseg på sina ställen tyvärr :(. Torts det en bra och spännande bok!

Recensioner från andra bloggar:
BokneaReading this world, Bookrelated, Bokgläntan, Boktycke.

Random tankar om boken: för er som redan läst den! 
Spoilervaring för er andra!
- Hur kan de två lägerna (tjejerna och pojkarnas) båda ha egna språk med ändå så kallar båda monsterna i labyrinten för Grievers ? Stod det någonstans?

Andra omslag/utgåvor:
Gillar detta omslaget med,  men gillar det jag själv har bäst ;).
Häftad: [Adlibris][Bokus]

Andra språk:
Spanien, Tyskland och Grekland

Gillar ingen av dem. Grekiska omslaget för första boken var snyggt men här är texten konstigt placerat och de ser lite ut som någon tråkig deckare tycker jag.

1 kommentar :

  1. Håller med dig om det mesta i recensionen :) Fast jag blev inte besviken, men självklart tyckte jag att ettan var bättre än tvåan. Det ska bli spännande att läsa trean!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...