torsdag 18 juli 2013

Minirec x 2: Seriealbum

All I Want for Christmas is planekonomi av Sara Granér

Svenska, 131 sidor. Utläst 17 maj 2013

Minirecension:

Först måste jag säga hur tjusig detta album är, de har en riktigt fin framsida med glitter på =). Det gillas!

Detta album känns i stilen väldigt likt Nanna Johanssons album, lite sådär skumt random. Vilket i för sig känns väldigt typiskt för svenska serietecknare.

Jag gillar tecknarstilen, lite läskigt och fulsnygg på något sätt. Det blir ändå riktigt bra, gillar detta. De var inte "skratta högt"-kul men "le och hålla med"-kul om ni förstår skillnaden =). Men som alltid med seriealbum av detta slaget fanns det ändå några som kändes rätt meningslösa. Överlag är jag mycket nöjd! Läser gärna mer av Sara.

Detta var ett recensionsexemplar från Galago! Tack!
På Svenska: Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON]

Det bästa barnet av Sofia Olsson

Svenska, 169 sidor, fristående del 2. Utläst 17 maj 2013

Minirecension:

Fick panik när jag läste detta album, kändes så verkligt. Känner ingen mig i massor. Vilket var riktigt läskigt. Men visar också på att det var välgjort. Gillade verkligen det här även om jag hade en klump i magen medan jag läste.

Ska jag nämna något negativt så var det att slutet var lite väl tvärt! Fattar inte helt men gissar att det var [hormonsvängningar] de syftar på. Hoppas album om dem [som föräldrar] kommer sen =).

Åh vill läsa/ha Hetro i Hägersten med! Men är för snål för att köpa svenska seriealbum, de är ofta så mycket dyrare än engelska... Dumt att man inte kan få den som recex med, (den är för gammal). Får hoppas att jag hittar den på secondhand eller i födelsedagspresent eller nåt!

Detta var ett recensionsexemplar från Ordfront förlag! Tackar!
På Svenska: Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON]

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...