fredag 13 juli 2012

Zita the Spacegirl av Ben Hatke

Titel: Zita the Spacegirl
Författare: Ben Hatke
Förlag: First Second
Antal sidor: 192 sidor
Språk: Engelska
Serie: Ja tydligen finns den en till del om Zita ^^
Rec-ex: Nej.

(utläst 5 juni 2012)

Beskrivning från Goodreads:

Zita’s life took a cosmic left turn in the blink of  an eye.

When her best friend is abducted by an alien doomsday cult, Zita leaps to the rescue and finds herself a stranger on a strange planet. Humanoid chickens and neurotic robots are shocking enough as new experiences go, but Zita is even more surprised to find herself taking on the role of intergalactic hero. Before long, aliens in all shapes and sizes don’t even phase her. Neither do ancient prophecies, doomed planets, or even a friendly con man who takes a mysterious interest in Zita’s quest. 
Inbunden: [Adlibris][Bokus] Häftad: [Adlibris][Bokus][Amazon][BookDep]

Kommentarer:

Det har hänt igen, ännu ett seriealbum som jag blivit kär i. Tydligen är ju grafiska noveller min grej, vanliga böcker blir jag tyvärr sällan kär i längre men det är något magiskt med bra tecknade historier ^^.

I början tyckte jag att det var lite småfult tecknat då det kändes lite som skisser som man sen färglagt lite fort, om ni förstår vad jag menar? Gillar en noggrann mer genomtänkt stil, där varje drag är noga uträknat typ :P. Men oj vad serien växte, den blev ju helt underbar. Alla underbara karaktärer, alla små detaljer och hela världen är ju bara så härlig! Så många roliga varelser han har skapat, jag vill också dit och se dem!  ^^
Älskar att han får till uttrycket på den lilla krabban(?) perfekt trots att den inte har något
vanligt ansikte att uttrycka sig med!
Riktigt mysig (ja jag vet jag överanvänder det ordet..) och genomtänkt och söt och fin och underbar, nämnde jag att jag var kär? <3 <3 Som en disneyfilm som spelas upp medan man läser, ritat på ett sätt så det nästan känns som rörliga bilder =) loves it!

Sen är den rolig också se bara här:
Litet roligt smakprov ;)
Eller kolla här:


Nä förlaget First Second, som också gav ut Anya's Ghost har blivit en storfavorit! Vilken kvalitet på serier! Ska samla alla som verkar kul från dem ^^ Tror inte jag kommer bli missnöjd!

Sedan innehåller boken en tuff tjej i huvudrollen, vilket är toppen! Så säger det igen, detta är ännu en bok som jag ska läsa för mina framtida barn ^^ Vilken cool förebild! Men är ju på engelska.. så får väl översätta medan jag läser i så fall antar jag ;P.


Sammanfattning:  

Uuuuunderbart söt! <3 Köp och LÄS NU för bövelen!

Recensioner från andra bloggar: 

Boktradition, Simon säger.

Boktrailer:

2 kommentarer :

  1. Tycker den här verkar störtsöt och beställde den för nån vecka sedan. Hoppas den kommer imorrn! ^^

    SvaraRadera
  2. Så flott at du likte Zita og hennes eventyr. Jeg elsker denne serien <3 <3

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...