onsdag 4 juli 2012

Så är Miriam enligt boktitlar!

Har sett denna enkätliknande och skojiga grej spridas på senaste tiden, som jag tror det var Bokzoem som kom på, i vilket fall såg jag det förs hos Boktycke och kände att jag ville testa! =) Roligt sätt att visa/berätta lite mer av mig själv, så ni vet lite mer om mig som person utanför bloggen. Hoppas ni iallafall tycker det är liiite intressant.
Here we go!

The Weird Sisters av Eleanor Brown:

För det är nog den bästa beskrivningen på mig och min syster, att vi är just "weird" ^^. "Du/Ni är verkligen konstiga" är en kommentar jag (och vi) får så ofta att jag tappat räkningen. Till och med min kille kan kalla mig konstig flera gånger om dagen, man kan tycka att han inte borde bli lika förvånad över det efter två år ;P haha. Men måste förtydliga att folk alltid säger det med ett leende på läpparna så är inte menat som något elakt eller negativt.  Vi är bara lite speciella helt enkelt ^^.

Tärningsspelaren av Luke Rhinehart:

För att jag älskar och samlar på brädspel. Älskar att de finns så mycket och att de kan ha så otroligt knasiga teman. Som tex att bygga ett så högt skrottorn som möjligt så att man når en apa och kan smiska den (Spank the Monkey). Eller ett spel som går ut på att man ramlar från ett flygplan och att den som sist slår marken vinner ^^ (Falling). Eller något lite mindre konstigt som att samla på bönor, (Bohnanza)  vilket kanske inte låter så kul men det är en av mina absoluta favoriter.  Kan rabbla på hundra till men då detta inte är en brädsspelsblogg utan en bokblogg så stannar jag där. Är ni nyfikna och säger till så kan jag däremot mer än gärna ha ett litet inlägg och tipsa om mina favoritspel? Spelar någon av er brädspel förresten? (och då tänker jag på något mer avancerad än monopol eller fia med knuff :P)

Babe in Boyland av Jody Gehrman:

En annan titel som passar bra in på mig och mitt liv de senaste åren. Är van att vara ensam tjej bland många killar. I gymnasiet gick jag i en klass med bara fem tjejer, gick nämligen Natur-Matte-Data inriktning på Kärrtorp, vet inte om det är jämnare för den linjen nu dock, någon som vet? Sen efter ett år i Japan  jobbade jag på Kjell & Co, där jag var ensam tjej i min butik och nu när jag pluggar Datateknik på Lth så är jag även där en ovanlig sort =). Har dock inga problem med detta alls. Är lite pojkflicka i vissa fall och vissa fall inte alls. Märker iallafall att jag oftast har mer gemensamma intressenten med killar än med tjejer, så på så sätt passar det mig fint!  Skulle ni anse att ni själva är mer flickig eller pojkig? *nyfiken*

Pale av Chris Wooding:

Kort och gott så är jag väldigt blek. Blir typ aldrig brun, kan var på semester i två veckor utan att folk ser någon skillnad på mig alls. Gör mig dock inte tokmycket, tycker det är fint att vara ljus med =). Lite tråkigt bara när man bländas av sina egna ben i solen :P. Hur är det med er? Har ni lätt att bli bruna?

Shiver av Maggie Stiefvater:


Blir väldigt lätt frusen. Hatar att frysa och minns en gång i vintras då jag var i Malmö och inte hade någon vinterjacka. Så för att kunna överleva till stationen fick jag sicksacka mellan alla butiker så att jag inte skulle dö. Jag hade panik och sprang som en galning mellan butikerna, tog det mer än en minut att ta sig emellan trodde jag inte att jag skulle överleva haha. Kan iallafall lugna er med att jag köpte en bra och varm vinterjacka den vintern ;).  Någon som känner igen sig?


Sist men inte minst så är jag även så klart också Perfekt, Underbar och Älskad av alla!  
De sista var förstås ett skämt om ni inte fattade det :P.

Detta var svårt! Hittade inte så mycket som jag kände passade, men lite mer kanske ni lärde känna mig? :P

Gör detta ni med vettja!

12 kommentarer :

  1. Jaa brädspel! Vill gärna veta dina favoriter. Själv är jag rätt förtjust i "Bang!" och "Munchkin" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va kul att du också gillar =)

      Bang! är jättekul det och Munchkin bites! har jag. Tycker munchkin har kul humor men är inte helt såld på spelmekaniken, blir lite långtråkigt, men beror nog lite på vilka man spelar med tror jag =)

      Du vi borde dra ihop en bokbloggsträff hemma hos nån någon gång och även spela nått litet spel, så att mer kan få upptäcka brädspelscharmen ^^

      Radera
    2. Ja, Muchkin kan ta eeeeevigheter att spela, speciellt när alla ska förstöra för varandra heh. Kan ju gå en timme och alla är fortfarande lvl 1.

      Åh absolut! Jag är lätt på :)

      Radera
  2. När någon säger att jag är konstig så brukar jag svara: tack! :-) För jag tolkar det självklart som en komplimang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart det är en komplimang ^^ är ju hur kul som helst att vara konstig!

      Radera
  3. Heheh... har alltid varit lite pojkig, men har inte varit ensam tjej direkt... jag har alltid tyckt om att umgås med killar, men det är nu på senare tid som jag fått mer killkompisar och som jag umgås med på samma sätt som med mina tjejkompisar. Men av mina tjejkompisar så har jag väl alltid varit lite av en pojkflicka xD

    SvaraRadera
  4. Min syster och jag är också konstiga, och får ofta höra det. Men det är charmigt och ofta inte menat illa, lite som du beskriver det!

    Brädspel? Nja, mer när jag var yngre. Kanske för att jag inte riktigt har någon som vill spela med mig. Vet inte om det i sin tur beror på att jag är dålig på spelregler, har otåliga vänner eller är en dålig förlorare/vinnare. Haha. :-)

    Jag tycker med att det är fint att vara blek! Fast synd att bländas av sina ben, ja. Haha - så bra sagt. ;-) När jag var liten var jag rätt flickig, sedan lite mer pojkig och är väl nog en slags blandning nu. Och jag var alltid mörkhyad under somrarna som liten (lekte väldigt mycket ute), men är blekare nuförtiden eftersom jag inte vistas lika frivilligt utomhus i stekande sol. Det är rätt ironiskt att jag varken gillar för varma eller kalla temperaturer, men ändå längtar efter vinter när det är varmt och vice versa. Fast mina armar har shiver-stämpel över sig - fryser lätt där! Om jag har kalla händer så fryser jag överallt, men det händer som tur är sällan.

    Trevligt att lära känna dig bättre, Miriam! :') (Och så tvingas du läsa om mig för att jag inte kan låta bli att skriva, haha.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt nu lärde jag ju känna dig bättre med! =)

      Hade först inga att spela med heller, bara systern som jag tvingade på en massa spelomgångar och testa nya spel.
      Men sen har jag stegvis byggt upp en stort gäng människor som gillar. Har ett spelgäng i stockholm och ett i Lund =) Superkul!
      Är jättedålig förlorare själv men jobbar på det!

      Jo jag tål inte heller varken värme eller kyla >.<

      ^^

      Radera
  5. Rolig grej :)

    Du får gärna berätta om dina favoritbrädspel. Själv älskar jag "Med andra ord" och "Bekänna färg"

    Jag är precis likadan, blir inte brun för fem öre. But I dont care. Jag håller mig inte så mycket i solen, plus att jag jämt propagerar för att alla hudfärger är lika fina, då är väl likblek också fint :)

    /Emilie.

    SvaraRadera
  6. "Skulle ni anse att ni själva är mer flickig eller pojkig? *nyfiken*"
    Svår fråga faktiskt. Vill man ta det ett steg längre kan man ju fråga sig vad som är "flickigt" och vad som är "pojkigt" i dagens sk jämnställda samhälle? ;)

    Men jag skulle nog anse mig vara en typiskt flickig tjej. Älskade att leka med dockor och leka "mamma, pappa, barn" när jag var liten, sen hatar jag att bli smutsig eller kladdig. Dessutom är mina favoritkläder klänningar, färgglada linnen och blusar. ^^ Dock så har jag insett att jag på sista tiden fått väldigt många killkompisar, så jag vet inte. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...