lördag 13 augusti 2011

All My Friends Are Superheroes av Andrew Kaufman

Titel: All My Friends Are Superheroes
Författare: Andrew Kaufman
Förlag: Telegram Books
Antal sidor: 108
Språk: Engelska

(utläst 20 juli 2011)

Beskrivning från Adlibris:

All Tom's friends really are superheroes. Tom even married a superhero, the Perfectionist. But at their wedding the Perfectionist is hypnotized by her ex, Hypno, to believe that Tom is invisible. Nothing he does can make her see him. Six months later, the Perfectionist is sure that Tom has abandoned her, so she's moving to Vancouver. She'll use her superpowers to leave all the heartbreak behind. With no idea that Tom's beside her, she boards the plane. Tom has, until they touch down, to convince her he's there, or he loses her forever...


Kommentarer:

Klockren titel, framsida och handligen verkade jättemysig, när jag såg denna lilla bok en dag när jag strosade runt i PocketShop blev jag lite småkär. Men det dyra priset för en så kort bok gjorde att den tyvärr inte fick följa med hem den dagen, men någon gång skulle jag läsa den, de visste jag.

Sen kom hypen med The Tiny Wife och intresset höjdes mer för den boken. Så lilla frun fick läsas först och nu har jag alltså även läst "All my friends are superheroes".

Tyvärr blev denna en besvikelse.. Känns som om han återanvänder alla sina skämt. Tråkigt :( Så nä har ni läst Tiny Wife och är sugen på denna. VÄNTA! Läs denna om något år/ några månader efter, tror verkligen det blir bättre då och att man kan uppskatta boken mer.


Men är fin att ha i hyllan iallafall :P och ska nog läsa om den om några år, kanske gillar den bättre då. Sedan var inte allt upprepningar såklart, historien med om den blåa och den oranga människorna var supersöt, log mig igenom den =) liten favorit.



3 kommentarer :

  1. Jag är lite sugen på The Tiny Wife - ska se om mitt bibl. har den!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig, det var i stort sett som att läsa samma historia en gång till. Trist..

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset om att vänta! Har just avslutat Tiny wife och känner mig SÅ sugen på att läsa mer Kaufman. Men ska lugna mig lite då så jag inte förstör upplevelsen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...