måndag 21 november 2011

Day 16 – Favourite female character

Dags för lite  30 days of books igen =) Denna gång är det mina kvinnliga favoritkaraktärer som det gäller =). För som vanligt fuskar jag och skriver om flera istället för bara en favorit :P. Förra inlägget skrev jag om de manliga favvisarna. Utan någon speciell ordning har vi:

Katniss från "Hungerspelstrilogin"!! Hon är ju en självklarhet =) awesome, stark och cool!


Sedan har vi en nybliven favorit lilltjejen Eli från "Den glädjelösa ön" <3. Så himla härlig. Är så kär i de seriealbumet att jag går sönder lite =). Lika härlig som den söta "It's so fluffy"-tjejen från Despicable Me eller barnen i Totoro etc etc. om jag inte stoppar mig själv kommer jag rabbla upp alla söta barnkaraktären från mina favorit animerade eller tecknade filmer. Barn är bara för härliga ibland!

En annan favorit är Malda från "Häxmästaren". Hon är också stark och cool. Eller Momo från "Momo eller kampen om tiden" som jag läser nu.

Sedan har vi förstås Arya från "Game of Thrones", henne gillar jag även starkt ^^
Men har inte läst böckerna än... (ja vet jag är sämst) så det kanske inte räknas?

Eller varför inte söta Alice från "Alice i underlandet"



Blev visst inte många äldre tjejer, mest barn. Men så kan det bli :P Vilka är era favoriter?


Kolla här för att se vad jag svarar på gamla frågor.

1 kommentar :

  1. Arya är en av mina stora favoriter just nu. Men jag inser samtidigt med fasa att jag nästan bara läst om män den sista tiden, manliga karaktärer av manliga författare. Tur att jag (sakta, sakta) tar mig igenom Kungarnas Krig av George RR Martin och får åtminstone ett par starka kvinnliga karaktärer.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...