onsdag 30 november 2011

Tre på Tre utmaningen - Slutrapport (3/3)

Imorgon är november över och där med också Tre på Tre utmaningen som Pocketlover höll.

Dessa böcker valde jag (tre första böckerna i tre olika bokserier):


(klicka på bilden för recension, dock har jag inte hunnit skriva om Hawksong än) 

Och trots att det inte såg ljus ut för bara en vecka sen så klarade jag den faktiskt =) Skrev om utmaningen här och skrev även att jag tänkte att det var perfekt för att hitta en nya favoritserie. Kan tyvärr inte säga att jag lyckades med det helt dock, kommer läsa del två i alla serierna men var ingen toppenfavorit tyvärr.

Först ut att bli utläst var Percy Jackson, som jag läste ut tidigt i september men tyckte tyvärr bara den var Helt OK , sedan läste jag ut Hex Hall i slutet av samma månad och den Gillade jag men var inte något Älskar i betyg där heller tyvärr. Därefter läste jag typ tre kapitel av Hawksong men tyckte bara att den var krånglig och tråkig så var inte alls sugen på att läsa klart den, men i och med att utmaningen led mot sitt slut gav jag den ett till försök, vilket var jättetur för den vände jättesnabbt efter de första tråkiga kapitlen och blev verkligen intressant och spännande ^^, läste till och med ut den snabbt dagen efter.

Del två av Hex Hall är den jag ser fram emot mest att läsa, men var nog Hakwsong jag faktiskt gillade bäst men den historiens slut kändes bra som den var så där är sugen efter tvåan inte lika stor som det mer spännande avslutet som Hex Hall hade. Tyvärr finns del två,  Demonglass bara som inbunden så måste vänta tills den släpps som häftad :(. Del två i Percy Jackson seriern vill jag också testa, första boken var ändå läsvärd men inte någon höjdare för min del men då serien har så många fans känner jag att den förtjänar en chans till!

Så gick det för mig. Hur gick det för er?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...