tisdag 5 november 2013

Omslagsserie (26) : Clarity


En mini-omslagsserie med en serie på bara två böcker. Någon som vet om de ska komma en bok tre eller om serien slutar där?


US versionen: Snygga men de känns inte heelt som att de passar ihop. 
Tycker de kunde behållit den blåa färgen och stilen på titeln. 

Förta boken har även detta omslaget för paperback versionen. Konstigt att de ändrade omslag men behöll stilen. Varför inte bara behålla samma som hardbacken? Fint är det iallafall, finare än första kanske? eller inte? kan inte bestämma mig =). Verkar dock svårt att hitta paperbacken för tvåan i rätt omslag, verkar bara finnas UK varianten (nedan) som inte alls är lika fin och passar inte alls ihop :(...

UK versionen: Urk, skittråkig. US omslagen slår ju dessa med hästlängder. 

Franska: Vad hände här? Första var ursnygg och sen känns det som att förlaget 
anställer en billigare designer och får en skit-b tvåa.  DUMT och synd!

Tyska:  Urk va tråkigt, alltså jämför med amerikanska och denna! Hade aldrig plockat upp den här boken men US omslagen vill jag ha även om jag inte ens vet vad böckerna handlar om bara för att de är så fina....

Någon som har läst den här serien?

3 kommentarer :

  1. Läste första, den var helt okej men inget jag kommer fortsätta läsa - finns inbunden i min adoptionshög om någon är intresserad ;) Jag trodde det var tre böcker, men kan nu bara hitta två. Hmm, kanske jag fått det om baktassen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att ha läst vad jag faktiskt tyckte om Clarity när jag läste den så ändrar jag "helt okej" till "rätt bra faktiskt". Och min recension hittas här: http://bokpotaten.blogspot.se/2012/04/clarity-av-kim-harrington.html

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...