fredag 1 november 2013

I Min Brevlåda (46): Forbidden planet och gratis ex.

Har samlat på mig lite nya böcker jag vill visa er =)

Först ut har vi lite seriealbum jag köpte när jag besökte min favorit-nörd-butik i London, Forbidden Planet. Som SF-bokhandeln fast i London och ännu större. Helt underbar ^^
- Kick Ass 2 Prelude: Hit-Girl   &  Kick Ass 2 by Mark Millar, John Romita Jr. :
Älskade ettan så måste såklart ha de båda uppföljarna, första om Hit-Girl är redan utläst och vill läsa andra direkt men ska försöka hålla och spara mig lite...
- Brain Camp by Susan Kim, Laurence Klavan, Faith Erin Hicks:
Sen köpte jag detta albumet, har aldrig hört talas om det förut men verkade intressant och var från förlaget First Second som jag älskar så varför inte =). Läser denna nu.

Sen köpte jag en Dr Who kylskåpsmagnet till mig och ett Dr Who "Keep Calm and don't blink" kort till en kompis. Har bara sett avsnittet Blink av Dr Who än men ska garanterat bli mer för de avsnittet var skitbra. Vill också bli en Dr Who nörd!  Vi säljer massor av Doctor Who grejer på jobbet med så blir jag en Who-nörd kommer jag säkert köpa på mig massa mer grejer, för sån är jag... haha

Sist men inte minst har vi två böcker jag fick gratis från jobbet, tydligen skickar förlag böcker till oss som vi får sno hem och läsa ifall vi vill. Vilket är helt underbart ju! Var trött på YA och skulle leta upp något kul och annorlunda att läsa så kikade igenom högen vi hade på kontoret och hittade dessa två (se nedan). Som sen visade sig båda vara YA... haha jag är så hopplös :P 
- The House of the Scorpion by Nancy Farmer:
Har aldrig hört talas om denna heller men handlingen lät intressant och omslaget var skitcoolt så varför inte? Någon som läst/läst något om denna?
- Dangerous Girls by Abigail Haas:
Denna lät också annorlunda och kul från vad jag läst innan. Handlar om en tjej som blir anklagad för mordet på sin bästa vän när de är på semester med ett gäng kompisar i Aruba. Redan utläst så recension kommer!


Jepp det var allt för tillfället, mer kommer garanterat ;)!
Livsfarligt att jobba i en bokaffär :P.

6 kommentarer :

  1. Jag har hört mycket bra om The house of the scorpion på Youtube! Vet inte riktigt vad den handlar om, men många verkar tycka att den har något speciellt.
    Supercoolt, förresten, att du jobbar i bokaffär I LONDON. Låter ju som värsta drömtillvaron :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh kul va bra då ^^

      Haha ja jag hade verkligen tur =) så himla glad!

      Radera
  2. Jag har precis som Amelie också hört om The House of the Scorpion och den som hade läst den älskade den! Jag är också sugen på att läsa den! :D Forbidden Planet var en sjukt underbar affär! Och såå coolt att du jobbar i bokaffär i London! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket tur att jag fick just den då!

      Jaa visst är den <3

      haha tack =) ja jag är riktigt nöjd!

      Radera
  3. Blink är ett av mina favoritavsnitt :). Jag har en stor hatkärlek till statyer efter att ha sett det :p

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...